Foto My Little Box /Pinterest

14 maart 2011


Tuinplannen

Niets zo leuk als (tuin)plannen maken in het voorjaar! Op mijn tuin/wensenlijst staat al geruime tijd een tuinvijver, en dit jaar hopen we er eindelijk mee aan de slag te gaan. Op Internet alvast de nodige inspiratie bij elkaar gesprokkeld. Strakke vijvers met een rand van hardsteen. De combinatie grijs/groen/strak vind ik prachtig!







 

 

Geen strakke vijver maar een oude watertrog van steen.
Ook mooi..........
 
 
 
 
 
Foto's : Tuinadvies.be /Van Raaijen hoveniers/Foto onderaan trog gefotografeerd in dorp Aalden

21 opmerkingen:

katja-Mariska zei

Dat vind ik ook erg mooi een vijver in de tuin.
Het is zo lekker rustgevend.
Mooi ook zo'n strakke vijver met groen. Nu is mijn tuin niet groter dan een postzegel want anders.
Fijne avond.
Liefs Katja

Lynda zei

ik hoor net dat het morgen 17 graden wordt dus je kunt beginnen met graven!!! Wordt beslist mooi!!Liefs,
Lynda

Judith zei

Genoeg inspiratie bij elkaar verzameld zie ik wel! Geniet van al die mooie plaatjes die voorbij komen tijdens je speurtocht en alle puzzelstukjes zullen wel bijeen vallen, zodat het resultaat prachtig zal zijn!
Als ik voor een vijver zou gaan, zou ik denk ik voor een natuurlijke zwemvijver gaan....
Liefs Judith

Mayflower zei

Wat een prachtige inspiratie Hennie, ik zou willen dat ik een grote tuin had, dan stond zo'n vijver met hardstenen rand ook op mijn lijstje, ik vind dit echt prachtig.
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Je hebt ook met tuinen duidelijk smaak Hennie...dit ziet er prachtig uit!

Lieve groetjes, Ingrid

Corine zei

Mooie inspirerende foto's..ben benieuwd wat het bij jou gaat worden, een trog of toch een strakke vijver (ik denk het laatste)..
Succes en veel plezier met het uitwerken van de plannen!
Groeten, Corine(THUIS)

Collie-Collie zei

Prachtige foto's, mooi dat groen in combi met grijs en strak water. Ik denk dat ik zo'n watertrog wel kwijt kan... hahaha.

Jeanette zei

Ik had in mijn vorige tuin ook een vijver(tje). Maar deze hebben we dichtgegooid toen onze zoon werd geboren. Wij hadden een ronde, maar deze strakke vormgegeven vijvers vind ik veel mooier. Is dit een actiepunt naast je tuinhuis. Wat zal dat mooi worden!

Groet,
Jeanette

It's me zei

Die trog is geweldig hoor!!....liefs van mij....xxx...

Schunsland zei

Je hebt dezelfde smaak als ik;)
Mooie plaatjes,
wij hebben ook een vijver, best groot, maar 1-tje uit de jaren 80, dus rond. Ik zou hem best dicht willen gooien,en zo'n mooie strakke maken, maar ja.... mannetje wil niet...zucht...

Margot zei

Wij hebben vorig jaar een zwemvijver aangelegd...strak, grijze , grote tegels en veel groen eromheen...HEERLIJK. Het staat op mijn blogje, onder project 368...
Veel ideeplezier...zonnige groetjes, Margot

Sarah @ Modern Country Style zei

I have a total weakness for roses growing over arches. Is there anything more romantic and 'country'? So pretty!

Sarahx

Claudia zei

I'm dreaming of....

saskia zei

heel erg mooi die plaatjes vooral dat boerenbinnenplaatsje met die trog.
ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk bij jou uit gaat zien.
leuk he plannetjes maken en ideetjes op doen.

suc6 met graven :P grtjs saskia

Net als Toen zei

Een vijver is zo gezellig in de tuin. Leuk om er plannen voor te maken.
Wens je een fijne week.
Liefs, Pauline

lia zei

Mooi foto's. Maar dat zijn wel grote tuinen, is jouw tuin ook zo groot.
Mijn bak wilde ik ook waterplanten in doen, maar hij is zo lek als een mandje. En weet nog steeds niet waarmee ik hem waterdicht zou kunnen maken. En op een manier dat het niet opvalt natuurlijk.
groetjes Lia

vosges paris zei

buxux en donker grijze strakke stenen super... hoewel die trog ook wel leuk is.. in een hoekje misschien ;)

G-style zei

Jaaaa prachtig is die mooie strakke vijver, daar hou ik ook van .

Ben ook nog steeds erg blij met onze vijver met zinken rand en leeuwenkop erboven.
Geeft de tuin toch net even een ander sfeertje en het kijken naar de vissen is ook erg ontspannend ....

succes met verder zoeken , groetjes Gea

Janny zei

Ja echt heerlijk; een vijver. Wij hebben een heel grote. Niet zo'n strakke als op jouw plaatjes. Die hadden we wel in ons vorige huis (een herenhuis uit 1938) en daar was ik heel blij mee. Maar hier in de bostuin zou het als een vlag op een modderschuit staan. Hier een organisch gevormde vijver met prachtige grote roze waterlelies.
Ik kan niet wachten tot die weer bloeit!
Ben benieuwd hoe de vijver bij jullie wordt.
Groetjes,
Janny

Het Witte Luik zei

Wauw wat een geweldige inspiratie-foto's heb je gevonden.
Op welke plaats in jullie tuin moet ie gaan komen? inderdaad een top combi zo'n grijze hardstenen rand erom, zuchtttttt

uruguay white life zei

I wish this dream of garden would belong to me!

Tine