Foto My Little Box /Pinterest

15 juli 2011

                                                              



Hollyhocks



Nat en druilerig was het deze week, dus vandaag een fleurige post over stokrozen. Hollyhocks worden ze genoemd in Engeland, en dat is eigenlijk best een grappige naam voor deze vrolijke en slungelige zomerbloeier. Metershoog kunnen ze worden en ze zien er een tikje romantisch uit. Je ziet ze vooral in Engelse cottagetuinen, Franse dorpjes, en tegen de gevels van de houten huizen in Denemarken en Zweden. Ze geven een heerlijk zomergevoel, waar je ook bent. Stokrozen bloeien van juni tot september, houden van zon, en trekken veel vlinders en bijen.  Een aanrader voor de zomertuin dus.












 


Foto's Internet








19 opmerkingen:

Collie-Collie zei

Inderdaad een prachtig gezicht langs de huizen en in tuinen. Ik vind de foto's prachtig, bij eentje komt je bijna niet door het straatje, zo smal is het geworden, maar wel héél mooi!

Groetjes, Collie

Lynda zei

heb ik al heb ik al!! zowel in de tuin als op mn stoelen(kussens;))......

Liefs,
Lynda

Le style zei

Oh, Echt Prachtig!
Wat hou ik toch van de smalle ydillische straatjes.
De huizen met hun mooie luiken.
De prachtige "Hollyhocks" maken het zomerse plaatje compleet!

Wat is de zomer toch genieten.....

Hartelijke groetjes

Dani zei

Schitterend gezicht! Vooral die eerste, die heb ik nog nooit gezien, lijkt wel een pioenstokroos :-)
Groetjes
Dani

Thuis bij Tjits zei

schitterend!! vorig jaar waren we in een dorpje in frankrijk wat vol stond met bloeiende stokrozen, echt genieten is dat:)
en je kussens vind ik ook zo mooi! en ik kan wel wat vrolijks gebruiken, ga je dus even een mailtje sturen:)

fijn weekend!
lieve groetjes, Tjits

botanical brouhaha zei

Beautiful! I love Hollyhocks and your pictures are spectacular. Wish they grew where I live!

All Seasons zei

Wat een liefelijke naam 'Hoolhocks', dat kende ik niet. Ik heb ze niet meer in de tuin, vraag me niet waar ze ineens zijn gebleven, soms verdwijnen planten ineens. Ik had zo'n diep rode kleur, prachtig. Maar die eerste foto, dat slaat alles. Ik denk dat ik ze toch maar weer gauw eens in m'n tuin zaai..
Ik wens je een heel mooi en hopelijk zonnig weekend toe.
Liefs,

maría cecilia zei

adorable hollyhocks!!
cariños

Home and Lifestyle zei

Hier op Ibiza heb ik ze nog niet gezien...zal er eens op letten :-)!

Zonnige groetjes, Ingrid

P.S. Haha, kan het heel soms even niet laten!

RUW MET STIJL zei

Het zijn prachtige bloemen, vorige jaar had ik een mooie witte stokroos in de tuin. Staat nu op de verkeerde plek, dus geen stokroos.
Begin van de zomer hebben nog stokrozen gezaaid, volgend jaar hoop we dus op stokrozen in de tuin. Zeker na die leuke foto's van jou.
Fijn weekend,
Ellen

Janny zei

Ben het helemaal met je eens! Een echte aanrader voor de zomertuin. Ik ben dol op stokrozen. Maar snik... het oude liedje: ik heb ze al een paar jaar achter elkaar gezaaid maar in deze bostuin komen ze niet op. Al mijn hoop is nu gevestigd op de stukjes grond die ik op het voorterras heb veroverd. Stenen eruit en goede grond erin. Daar ga ik het nogmaals proberen en hopelijk heb ik dan volgend jaar ook stokrozen!
Liefs,
Janny

Nicole zei

Prachtig die stokrozen!
Fijn weekend wenst je,
Nicole

Miss M zei

Hollyhocks dus... klinkt al stukken beter dan stokrozen... lieflijker...

Prachtig! Hier heb ik ze niet staan in mijn tuin; past niet helemaal in het sfeertje wat ik heb. Maar als ik uit het slaapkamerraam naar de tuinen van de buren kijk: allemaal hollyhocks!

Ben benieuwd of ik die ook in Zweden aantref. En dan maak ik er meteen foto's van! :-)

Liefs, Marjolijn.

Hannekie zei

prachtig gewoon..zo lief
en dat laantje..zo mooi
en de engelse naam...nee die kon ik nog niet
liefs hannie

Net als Toen zei

Een tikje romantisch? Nou gewoon helemaal, totaal romantisch hoor; voor mij dan. Die horen gewoon in de tuin. Vooral die zwarte zijn mijn favoriet. Helaas dit jaar niet in bloei, maar volgend jaar hoop ik ze weer te zien.
Liefs, Pauline

flowers on my table zei

I adore Hollyhocks. I tried to grow them in my garden this year from seed, but we haven't had enough sun and they are still very small. Love Linda x

Acquired Objects zei

I love the hollyhocks around you, you're very lucky to live there!

Jilly zei

Your shared every photographs are spectacular and really awesome. I found many interesting things, especially in your blog discussions. You shared very informative information with us, it is easy to understand.
transport and distribution Scotland

esss zei

Your style is so unique compared to many other people thank you for sharing the info I found helpful details.
Custom Essay Writing