Room 17

Room 17

21 november 2010



Tuintafel
Mijn tuintafel staat op instorten. Op de foto is het niet te zien, maar het tafelblad is behoorlijk gammel en zakt in het midden flink door. Regen, vorst en sneeuw hebben het houten blad flink aangetast, nog even en mijn gietijzeren vazen kletteren op de grond. Ben gisteren maar eens naar de steenhandel gereden om te kijken naar een nieuw blad . Zou graag iets van Belgisch hardsteen willen hebben , want dat past natuurlijk perfect op een smeedijzeren onderstel.
Heb veel moois gezien, maar moet nog even een nachtje slapen over de
prijs :-)




24 opmerkingen:

Marieke Reintjes zei

Het is inderdaad niet te zien hoor, dat de tafel op instorten staat...
Een belgisch hardstenen tafelblad lijkt mij ook prachtig, past helemaal bij de sfeer!!
Mooie foto`s weer..
Fijne avond,hartelijke groet, Marieke.

All Seasons zei

Wat zonde van die prachtige tafel. Het is eigenlijk een kwestie van een nieuw tafelblad en hij is weer als vanouds. Misschien kan je je nog herinneren mijn tafel met gietijzeren onderstel. Wij hebben planken van pallets gebruikt om een tafelblad te maken. Hij gaat nu de 1e winter in dus het zal mij benieuwen hoe het er in het voorjaar bij staat. Ach, al gaat dit blad 5 jaar mee, dan ben ik blij en zie ik wel weer. Hardstenen blad vonden wij ook een beetje erg prijzig, dus dit was een goede optie.
Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.
Fijne avond ☼
groet,
Patricia

Anja zei

Het is idd niet te zien, mooie foto's hoor.
Hardsteen is mooi en prijzig en onverslijtbaar,
terwijl een keer een ander tafelblad ook heel leuk is. Ben benieuwd wat het gaat worden!!
Groetjes Anja.

Jeanette zei

Toch vind ik hout ook mooi op dat smeedijzer hoor. Wij hebben hetzelfde bankje ook de kleuren zijn gelijk, hier is het hout van het bankje ook verrrot. Lucas heeft al 2x een nieuw latje er tussen gezet maar nu liggen er al weer een paar los. Hout verrot toch buiten hoor vooral als het winters buiten blijft staan. Na...ja wij doen gewoon weer een nieuw latje of plankje en dan kan het er weer een jaartje tegen aan. Kijk als je nu hardsteen gaat nemen dan ben je klaar hè dan hoef je nooit meer en dat moet je ook in de prijs mee nemen:-)

Lieve groet, Jeanette

Yn'e Steeg zei

Dit wordt vast weer heel mooi, jou een beetje kennende ( via het blog haha)
Maar slaap er eerst maar even een paar nachtjes over. Nou ja slapen denken dus... wat gaat het worden?

Groetjes, Jantsje

lia zei

Zou zonde zijn als die vazen op de grond vallen, dus maar snel een oplossing zoeken.
En wat een mooi ornament heb je daar liggen.

groetjes Lia

Nicole Claudia zei

De tafel ziet er op de foto picobello uit, maar ja dat is wat anders als dat je er met je neus vlak bij staat. Belgisch hardsteen zal prachtig staan op het onderstel... samen met de mooie potten... mooi zal dat staan...

Groetjes, Collie

Jeanette zei

Ik blijf het een prachtige tafel vinden. En hout is ook zeker een mooie oplossing voor je tafel. Hardsteen is inderdaad heel prijzig, goed dat je er eerst nog even een nachtje over gaat slapen.
(Heb je de teller van mijn volgers al gezien.... :_).

Lieve groet,
Jeanette

It's me zei

Wat een mooie tafel !!! Hennie......prachtig,,,,en ik moet eerlijk zeggen vind hout ook geweldig mooi staan hoor!!!....liefs fijne week Ria....

Home and Lifestyle zei

Het is een prachtige tafel maar hout is idd een terugkerend probleem. Hier staat de boel ook al helemaal krom, dat wordt volgend jaar ook een ander blad. Ik ben benieuwd wat je gaat doen...hebben ze er na de kerst geen sale hi hi...dat scheelt in de prijs!

Je had goed opgemerkt dat ik vaak op donderdag een post plaats...dan moet ik zelf ook werken dus dan kan ik niet uren achter mijn pc zitten om al die leuke reakties af te wachten en te lezen...een soort zelfbescherming zeg maar hi hi!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Dagi Mara zei

Der ist immer noch sehr schön. Kann man jetzt nicht so sehen. Wunderschöne Bilder trotzdem! Das Kies auf dem Bodem ist auch eine tolle Lösung!
Liebe Grüße!

Dagi

Acquired Objects zei

I love that architectural fragment of the lady and the base of your table is beautiful and so worth saving. What I can see of your garden it looks wonderful!

Haikey love of living zei

Het is inderdaad niet te zien, maar neem het zekere voor het onzekere want het zou toch zonde zijn van die mooie grijze potten.
Hardsteen gaat wel heel lang mee!

ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden

Mayflower zei

Op de foto is het idd niet te zien Hennie. Ik denk dat zo'n hardsteen tafelblad er erg mooi op zal staan. Ik heb ook zo'n ijzeren onderstel met een hardstenen blad erop.
De rieten vaas is goed aangekomen en staat heel erg mooi op de vensterbank, ik heb er kleine witte Cyclamen in gezet.
Fijne week en een lieve groet, Mea

@nne zei

Belgisch hardsteen is heel mooi, maar allesbehalve goedkoop. Maar, soms is duurkoop ook beterkoop ... ik ken mensen die al jaaaaaren tafel etc in hardhout hebben zonder problemen. Liefs, @nne

Bonjade zei

Een prachttafel...en idd ik zie er niets van.
Maarre hoe dan ook en wat het ook wordt het is en blijft een plaatje dat onderstel.
Fijne week
LIefs

Janny zei

Wordt hardsteen en al die zware potten en ornamenten dan niet te zwaar voor het onderstel?
Als het dat kan dragen is hardsteen erg mooi. Ik moet wel zeggen dat het hardsteen van mijn keukenvloer toch wel erg snel krast. Bovendien bijten zuren er ook nog lichte vlekken in. Nu zal dat met een tafelblad niet zo'n vaart lopen natuurlijk.
Het is wel héél mooi!
Groetjes en fijne week,
Janny

Greet Lefèvre zei

Ja Hennie, Belgische blauwsteen past geweldig goed bij dit soort tafels! Maar, ik weet het, het is duur! Wij hebben ooit enkele jaren geleden een oud onderstel meegebracht van Isle-sur-La Sorgue in Frankrijk en pas het jaar erop een blauwstenen blad erop gelegd! Maar nu zijn we heel tevreden.

Heel vele groetjes!!
Greet

Verrassend Goed! zei

Is niets aan te zien hoor. Ik vindt hem geweldig en het zou echt zonde zijn als je die moet missen op je terras. Maar ja, Belgische hardsteen, daar hangt inderdaad een prijskaartje aan. Nou hoop dat je lekker slaapt en wieweet, krijg je morgen het antwoord of je het wel of niet moet doen.
warme groet,
Marianne

Passione Helena zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Passione Helena zei

Wat jammer, dat de tafel op instorten staat Hennie! Wat heb je er prachtige potten op staan! Dat beeld vind ik helemaal GEWELDIG!

Weet je zeker, dat het belgisch hardsteen word;-)
Hi, ik snap precies wat je bedoeld! Ik heb me kapot geërgerd in het begin..en maar weer in de olie zetten! Want het moest en zal netjes en strak zijn. Maar ik wil me niet ergeren en je moet ermee leren omgaan. Ik heb een glazen snijplank, waar alles op gebeurd. Mijn blad is nu el ietwat dof en geleefd...maar het mag;-) In de badkamer vind ik minder praktisch.De jongens kliederen met gel en tandpasta. wat in vlekjes resulteerd.

Maar er zijn genoeg soorten hardsteen, ik zou even goed informeren, wat het meest geschikt is, je moet je niet gaan ergeren. Nieuw hout kan ook een oplossing zijn, maar is tegenwoordig ook niet goedkoop.

Succes, je komt er vast wel uit!

Een hele fijne dag!
Liefs Helena

MOODZ zei

Gammel of niet, het ziet er wel heel mooi uit.
Wat kan je toch mooi die sfeer neerzetten echt prachtig.Hennie als je weer eens tegen die hele mooie ovale cloches aanloopt zou je dan heel hard willen gillen.(dan hoor ik je vast wel) hihi. lieve groetjes Tamara

jacqueline zei

Prachtige tafel, zou ook een betonnen blad oppassen. Zou je kunnen overwegen zelf te maken.Grt Jacqueline

Leonoor zei

Het is op de foto's indd niet zichtbaar dat de tuintafel op instorten staat. Misschien de volgende tafel met een meer versteviging aan de onderkant in het middel van het blad?