Room 17

Room 17

7 januari 2011

                  GRIJS

 
Muisgrijs, poedergrijs, nevelgrijs, kiezelgrijs, parelgrijs, zilvergrijs.
Grijs is een verrassende en veelzijdige kleur: Chique, warm, tijdloos, stoer, sober, en rustgevend . Een prachtige kleur om mee te combineren. Voor de webwinkel fotografeerde ik onlangs deze grijze items van ijzer, zink en hout.
Mooie warme zachte grijstinten, robuust en elegant.
 








Foto’s Room Seventeen

Desiree ( www.vosgesparis.blogspot.com) stuurde mij een tijdje geleden dit bijzondere document.
Een oude handgeschreven onderwijzersakte uit 1892, afkomstig uit een school in Frankrijk. Voor mij als leerkracht natuurlijk een zeer originele "wanna have" ! Binnenkort ga ik hem inlijsten en ophangen. Bedankt Desiree, ik ben er heel erg blij mee!



Van Marjo (
www.hetwitteluik.nl ) kreeg ik ook een verrassing! Een prachtige prent op linnengeperst papier. Neem eens een kijkje in haar leuke winkel . Bijzondere cadeau's, en ze worden ook nog eens feestelijk en zéér creatief ingepakt. Een aanrader!

27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Grijs is inderdaad een mooie kleur. Nu hebben we sinds een paar maanden een grijze wand in de woonkamer, ik vind het prachtig maar heb het idee dat ik het door de grijze kleur juist moeilijker vind om te kiezen wat we boven de bank willen hangen.

Een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Pauline zei

Prachtige grijstinten. Het is door de kleur van onze vloer helaas niet mooi om met grijzen te combineren. En hoe mooi ik het ook vind, ik mag er alleen maar van genieten bij anderen :)
De foto's zijn prachtig.
Je bent ook verwend; document en prent zijn bijzonder mooi.
Wens je een fijn weekend.
Liefs, Pauline

Jeanette zei

Mooi al die grijstinten en grijs is absoluut niet -zoals jaren terug altijd gezegd werd- saai. je bent leuke verwent met de prachtige prenten,mooi hoor!

fijn weekend en lieve groet, Jeanette

It's me zei

Wat een verwennerij.....mooi hoor Hennie...leuk he kadootjes krijgen ??? liefs fijn weekend van mij....

Haikey love of living zei

Ohh, je brengt me op een idee.
Ik heb namelijk ook een onderstel van een naaimachine. Gebruik ik als tafeltje. Bij jou is ie wit en dat ga ik ook doen:-)

Super!

Janny zei

Helemaal mee eens: ik hou ook erg van grijs. Wel in combinatie met andere kleuren als beige, zand of wit.
Moet zeggen dat ik ook de laatste tijd aardig wat kleding in grijstinten heb gekocht. Als tegenwicht houd ik mijn grijze haar maar blond:-)
Wat heb je een leuke presentjes gekregen, Hennie. Wat lief van deze dames!
Groetjes,
Janny

Bonjade zei

Oh zeg...jij bent heerlijk verwend.....en zo passend bij je smaak...hoe weet men het toch?
;0)
Heel fijn weekend
Liefs

RUW MET STIJL zei

PRachtig hoor al die grijs tinten. Het is ook echt mijn favoriete kleur. Hier in huis komt het ook telkens ergenst terug. En nooit saai.
Mooi prenten hoor....
Fijn een weekend,
Groetjes

lia zei

Wat een heerlijke verwennerij allemaal.
EN grijs is gewoon mooi.

fijn weekend, groetjes Lia

Mayflower zei

Ik ben ook dol op al die grijs- en vergrijsde tinten.
Wat heb je een prachtige prenten gekregen en wat leuk dat je Marjo even in het zonnetje zet, zij maak van iedere bestelling een feestje, zo mooi als zij alles verpakt.
Ik wens je een fijn weekend.
Lieve groet, Mea

Marieke Reintjes zei

Prachtig al die grijs tinten, mij verveelt het nooit!!! Hebben er bij ons ook veel mee gedaan, muren/meubeltjes geverfd, spulletjes, kussentjes, noem maar op...
Mooi die prent, wat heeft Desiré ook een mooi blog hé????
Fijn weekend, groetjes Marieke

Karin zei

Toen we bezig waren met het uitkiezen van de kleuren in ons huis kreeg ik een kleurenwaaier van de schilder voor het kiezen van de kleur grijs. Mijn god, ik heb nooit geweten dat er zoveel grijstinten waren!
Je hebt prachtige kado's gekregen van bijzondere blogdames. Fijn weekend.

Nicole Claudia zei

Prachtig al die grijstinten, alle schakeringen bij elkaar. Eenvoudig en prachtig!

Fijn weekend, Collie

Anja zei

Mooi de grijstinten bij elkaar.
Wat ben je leuk verwend goed zeg!
Groetjes Anja.

Claudia Leertouwer zei

Wat een geweldig document!

Acquired Objects zei

Gray is wonderful and literally goes with everything. What kind and generous people to have given you such fabulous gifts!

Unknown zei

Metall- oder Zinkgrau sieht wirklich toll aus. Edel, schlicht, präsent, aber nicht dominant. Eine wundervolle Farbe - auch oder gerade in Kombination zu Weiß und Shabby-Weiß.

Ich wünsche dir einen wundervollen Sonntag und schicke ein paar Sonnenstrahlen ;)

Tine

Concrete Jungle zei

What beautiful pictures in gray....your blog is always so very pretty!

Unknown zei

Wat leuk dat je kadootjes kreeg!
Die pinacles vind ik ook prachtig! En ook de rest van het zink en grijs!
Groetjes,
Nicole

Katja zei

Wunderbare Bilder...

lg Katja

Jeanette zei

Hennie, van harte met je give away, je hebt nu ook een keer gewonnen. Het is je van harte gegund!!! Wat zul jij warme voeten hebben de rest van de winter.

Groet,
Jeanette

La Maison Fou zei

You have been awarded stylish design blogger award, you can get your award at my blog.
Leslie

ByIngeborg zei

Hoi Hennie,
Thx voor je reaktie over mn kast. Lijkt me best lastig de kast van zwart naar grijs te krijgen oftewel te verven. Maar ja, die van mij was ooit roomwit, en ik moet wel zeggen dat met zwart vaak (oa bij het stofzuigen) er stukjes vanaf vliegen. Misschien moet ik iets rustiger stofzuigen.... hah !
Prachtig joh die prenten, fantastisch mooi.
Heb nog zo'n oude tekening van plattegrond van ons huidige huis liggen, wil ik ook al tijdje wat mee.
Vraagje: zou ik tesaam met mn mamsje 17 of 18 jan. bij je langs kunnen komen om even een kijke je nemen bij je webshopspullen? Woon je in Zuid eigenlijk? Ik ben heel benieuwd nl.
Lieve groet van Ingeborg

vosgesparis zei

Hey Hennie
dank voor je bezoekje weer.. de prent staat mooi bij jou ;) SOms moeten dingen gewoon op de juiste ple terecht komen... IK ben blij met het franse avontuur in dat vreemde huis en jij bent een prentje rijker, t is je gegund ;)
liefs dees

Greet Lefèvre zei

Goede morgen Hennie,
Mooie foto's hoor! Ik ben gek van die mooie tafel! Echt!! Ze ziet er prachtig uit.
En wat mag je blij zijn met die originele geschenken! Daar zal je van genieten, dat ben ik zeker!
Een lieve groet vanuit het regenachtige Brakel!
Kus,
Greet

Katja zei

Liebe Hennie,

dein Blog ist immer eine kleine Auszeit für mich. Einfach wunderbar!

Ganz liebe Grüße

Katja

Brit zei

I love grey, sometimes even grey weather! Wonderful pictures. Greetings from Paris, Britta