Room 17

Room 17

18 juni 2011

Midsummer





Midsummer



Regen, wind en wolkenbreuken, de zomer zit even in het slop.
In Zweden wordt volgende week het Midzomerfeest gevierd, dus hopelijk komen de zon en de warmte weer snel terug. Midsommar is een oeroude Zweedse traditie en wordt ieder jaar gevierd tussen 19 en 25 juni . De komst van de zomer en de langste dag zijn aanleiding voor uitbundig feestgedruis in Zweden. Huizen worden versierd met takken en bloemen, er wordt gedanst rondom de meiboom, en de brandewijn vloeit rijkelijk. De picknickmand wordt gevuld met haring, zalm, en verse aardbeien, en veel Zweden brengen het midzomerweekend door in hun stuga op het platteland.
Wie het Scandinavische Midzomergevoel graag een keer wil meemaken moet eens een vakantie naar Zweden boeken . Huur een stuga aan een meer, een vakantiehuis aan de kust, of boek een stedentrip naar Stockholm. Rust, ruimte, prachtige natuur, en genoeg vertier !




Op zoek naar leuke Zweedse woonspullen?




























 



Foto's : Rosa Rugosa.nl

Juliasvitadrommarblogspot.com

Buiteninspiratie.nl

Pale and Interestingblogspot











 

17 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Zweden staat absoluut op mijn vakantielijst, al is het de vraag of dat tijdens een Midzomerfeest gaat lukken! Heb de neiging om een Zweeds vakantiehuis aan te schaffen...het lijkt mij daar zo mooi :-)!

Fijn weekend Hennie! Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

ooh lijkt me heerlijk!! Alleen reizen is niet een van mijn sterkste kanten. maar met jou prachtige foto's kan ik toch nog een beetje van de sfeer genieten!
fijn weekend
Yolanda

Juule zei

Ik ben het helemaal met je eens ;-) Binnenkort gaan we naar het Midzomerfeest. Gezellig! Als je zin hebt..schuif gezellig aan...
Groetjes
Juule

basichus zei

En hopelijk is het dit jaar droog met midsommar, tot mijn spijt regent het al twee jaar precies: duim je mee voor een mooie zonnige dag, zodat we allemaal onze mooiste zomerjurk aankunnen, als we om de boom gaan dansen.

Kram

Puur Kate zei

Wat een mooie foto's!
De klok is zo mooi die wil ik al heel lang hebben.
Een reis naar Zweden ga ik zeker een keer maken het lijkt me zo heerlijk daar.
Fijn weekend.
Lieve groet,
Kate

Mayflower zei

Het lijkt me een prachtig land om een keer te bezoeken Hennie. Ik geniet even van de heerlijke sfeer van je foto's .
Hopelijk komt de zomer hier snel weer terug.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Corine(THUIS) zei

Het lijkt me een prachtig land! Maar...het is geen Frankrijk.....:))
Groeten, Corine(THUIS)

Dagi Mara zei

Hallo liebe Henni!
Danke für dein Post! Ich hörte letztens so oft "Midsummer" und wollte mehr davon wissen. Vielen Dank! Du liest meine Gedanken! :)
Tolle Bilder! Ich will auch Sommer!

Liebe Grüße
Dagi

Jeanette zei

Heerlijke foto's, hoop dat de zon hiermee terugkomt. Gistermiddag/avond buiten buurtfeest gehad, gedurende de speurtocht flink nat geworden maar ;s avonds in de tent was het gezellig en warm. Buiten daarentegen geheel niet zomers.

Groet,
Jeanette

Thuis bij Tjits zei

Zweden.. ja daar zou ik ook nog graag eens naar toe willen.. schitterende natuur!
mooie post ik heb ervan genoten!

fijne zondag,
lieve groetjes, Tjits

Jeanette zei

De zon is hier ver te zoeken, ze zeggen wel dat het weer doorzet wat je op je langste dag hebt, hopen op mooi weer dan hè? nou dat is volgens mij dinsdag en dan zijn de vooruitzichten nog niet zo. Wij hebben nog niks geboekt voor onze vakantie, we kunnen nog alle kanten op wie weet wordt het dit jaar zweden?

Liefs...

Miss M zei

Oh, houd op joh, ik krijg al zo'n zin in onze vakantie naar Zweden!
Vooral je laatste foto is om te smullen. Heerlijk... nog een paar weken en dan gaan we. Dus niet tijdens de Midsummer, maar dat maakt niet uit!
Zweden, zweden, here we come!

Liefs, Marjolijn.

Miss M zei

Las je reactie weer op mijn blog; we gaan een 17 daagse rondreis maken langs typisch Zweedse vakantiewoningen, die voor het grootste gedeelte op vakantieparken staan (leuk voor de kinderen). Op elk park blijven we een paar dagen. Ik weet niet hoe goed je Zweden kent, maar wellicht dat je van Värmland hebt gehoord? De rondreis is niet helemaal in het zuiden van Zweden, maar zeg maar tussen het zuiden en het midden van Zweden in.
Waar gaan jullie nou precies heen dit jaar? Zweden ook, of wordt het Frankrijk?

Doeg, fijne dag, Marjolijn.

Unknown zei

Prachtig hoor! Denk dat wij komend jaar weer naar Noorwegen gaan, naar onze vrienden!
Je klok is prachtig!
Fijne dag went je,
Nicole

Geartsje zei

Prachtig!!!Wat een mooie sfeer foto's!!!

Een bezoekje naar Noorwegen of Zweden staat ook op mijn verlanglijstje. Lijkt me zo mooi!!!

Je mag mijn foto's van de luiken voor je post gebruiken hoor Hennie.
Fijne avond.
Groetjes, Geartsje

Nicole Claudia zei

Wat een schitterende foto's. Mooie sfeer met al die wittinten en her en der wat grijs.

Ook leuk zo'n midzomerfeest met picknick en dansen. Lijkt me wel gezellig zo'n stuga aan een meertje op het platteland.

Fijne dag, groetjes Collie

Pauline zei

Wat een heerlijke foto's. Ik heb even op mijn gemak alles bekeken én bijgelezen.
Liefs, Pauline