Room 17

Room 17

6 juni 2012

Brocante terrine



Regout en Boch

Nieuw binnengekomen in de webwinkel: Oude terrines van Petrus Regout en Royal Boch. Prachtige blikvanger(s) in de servieskast, maar ook mooi op de keukentafel met een zomers boeket ( zie vorige post). Onlangs liet ik een hele oude Boch terrine op de keukenvloer vallen, een puntgaaf exemplaar inclusief opscheplepel. Ik had hem gekocht bij een oude dame die haar halve leven als keukenmeisje op een kasteel had gewerkt. Toen het kasteel werd opgedoekt en het personeel de laan uit werd gestuurd mocht ze een grote doos met terrines, borden en bestek mee naar huis nemen. Wegens ruimtegebrek gingen haar terrines in de verkoop. Een mooie vondst dus met een leuk verhaal, wel jammer dat ik uitgerekend deze terrine heb laten vallen........


Webshop New Arrivals  (www.room17.nl)






28 opmerkingen:

Dagi Mara zei

Wow! Die sind wunderschön! Tolle Schätze!

Liebe Grüße

Dagi

Home and Lifestyle zei

Ohhh...wat zonde dat die terrine uit je handen viel. Scherven brengen geluk zegt men, maar dat had ik dan liever met een eenvoudig glas bij je zien gebeuren :)!

Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Deze zijn echt prachtig zeg!
En ooh wat super jammer als je het laat vallen! Hier heb ik ooit een karaf laten vallen die ik van mijn oma had gekregen voor ons trouwen ik krijg er nu nog kippenvel van als ik er aan denk. Zoooo zonde!
Fijne dag
Yolanda

lia zei

Zonde... en meestal valt er dan iets wat helemaal gaaf is.
Maar ja, scherven brengen geluk zeggen ze....

fijne avond, lia

Alie zei

Hoe is dat toch altijd mogelijk dat je uitgerekend de mooiste dingen laat vallen of breekt. Hier staan ook veel dingen, waar een barst in zit of die gelijmd zijn. De kids hebben vroeger ook heel wat gebroken, maar ja het zijn maar spullen. Ben jij er ook al zo mee aan met het weer?? Het knapt hier nu een beetje op geloof ik. Groetjes Alie

Jeanette zei

Supergaaf deze terrines, minder natuurlijk dat je een exemplaar hebt laten vallen.

Groet,
Jeanette

Huys 50 zei

Ohh laten vallen.....en dan het verhaal er achter,wat zonde !!
En ?? hebben de scherven je al geluk gebracht ?? zo niet dan komt dat vast nog wel.

Groetjes
Dicky Marie

bloggernefa zei

wow... how amazingly beautiful. Me like.. :)

Janny zei

Zul je altijd zien!
Ook hier is wel het een en ander aan dierbaars gesneuveld. Terwijl de meuk waar ik genoeg van heb nou nooit eens kapot valt!
Je terrines zijn prachtig. Ik heb er onlangs één gekocht die heel mooi combineert met mijn Valeria servies. Zal hem ook eens een keer laten zien.
Groetjes,
Janny

Unknown zei

Mooi hoor je terrines. Oh wat zonde dat je nu juist die terrine van het mooie verhaal hebt laten vallen. Dat zul je altijd zo zien. Ik heb het vaak met kleding. Als ik iets nieuws aan heb dan komen daar altijd vlekken in, en mijn oude kloffie gaat al jaren mee. Hahhaaaa.
Groetjes, Nancy

Anoniem zei

Hei!
De ternene var nydelige og for et herlig bord:)
Kjempe fine bilder
Fortsatt god kveld

Klem Merete

Miss M zei

Oh oh, heb jij weer... wat zonde zeg, zeker met zo'n bijzonder verhaal erachter...
Ik ga eens gauw op je website kijken! ;-)

Lieve groet, Marjolijn

Jolanda zei

Wat zijn ze prachtig!!
Succes met je verkoop!
Fijne avond,

Lieve groetjes,

Jolanda

flowersandhome zei

Wat jammer van de terrine die je liet vallen, zeker met het bijzondere verhaal dat erbij hoorde....
Denk dat iedereen iets gelijkaardigs wel eens tegenkomt, ik in elk geval wel, al helpt dat je nu natuurlijk ook niet verder....
Groetjes,
Marian

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

wat jammer zeg dat je die dan uit gerekend laat vallen ,maar ja tis gebeurd ..deze zijn ook prachtigggg ...fijne week lieve groet rosita

De Ruijsbroekjes zei

Oef dat zal pijn gedaan hebben dat je precies die, juist die ...! Aaaargh geweldig plaatje van deze oude terrines, zo mooi !

Daniëlle zei

Die zijn prachtig! Wat zonde dat je nou net die ene hebt laten vallen..
Misschien heeft ze er nog wel meer?
gr
Dani

Le Style zei

Wat zijn ze mooi .....
Zo zonde, zo glipt soms het moois door je vingers. Juist die vondsten met zo'n bijzonder verhaal zijn zo uniek. Gelukkig blijft het mooie, bijzondere verhaal en de herinnering bestaan!

Fijne avond!!

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marjonel M zei

Dat is balen zeg, mooie terrines.
Scherven brengen geluk zeggen ze toch!

Groet, Marjonel

Corine(THUIS) zei

Wat een leuk verhaal van dat 'meisje'.. Wel heel zonde dat je nu juist die terrine liet vallen ;(
Groeten, Corine

Petra zei

Mooi zijn deze ook. Ik loop ook maar even de tuin in om de mijne te vullen
zoals op je vorige foto. Bedankt voor de tip!

Groetjes Petra

@nne zei

prachtige terrines, en zo mooi met de oude boeken erbij! lieve groet, @nne

Maison Beldecor zei

Hallo Hennie,
oh was für schöne Terrinen... schade dass Dir die alte Terrine zerbrochen ist, das ist mir auch schon passiert, gerade den schönste Terrinendeckel hatte es erwischt.
Wünsche Dir ein schönes Wochenende
Bine

Unknown zei

Prachtig zijn de terrines, en wat n leuk verhaal erachter!
Lieve groet,
Nicole

flowers on my table zei

Your new stock is really lovely. I have long admired those cream tureens. Love Linda x

Linda zei

Prachtige terrines maar oeiii ...wat zonde... maar ja kan gebeuren toch.

Groetjes, Linda

flowers on my table zei

Hello Hennie, thankyou so much for visiting and leaving kind words. Yes, it is a daydream because it hasn't stopped raining here for days, so I need to do something to keep the dream of summer alive! Have a wonderful weekend, with love, Linda xx