Room 17

Room 17

22 januari 2013

Nomaden

   


  New Nomads


Nomadentrends in het interieur? Volgens trendwatcher Lidewij Edelkoort gaan we vanaf 2014 een trend  tegemoet waarin het thema "Nomadism" centraal staat. Vervaagde kleuren, etnische invloeden , woestijntinten, beige, off white, maar ook grijs ,blauw, saffraan en steenrood. Doorleefde materialen met barsten en scheuren, warm hout, mohair, wol en linnen. Lidewij Edelkoort is 's werelds meest beroemde forecaster, haar visies zijn gebaseerd op signalen uit de maatschappij, analyses en intuïtie . "Nomadism" is een trend die voortvloeit uit onze draadloze digitale wereld, waarin we communiceren met smartphones en tablets, en waarin vaste werk en verblijfsplekken steeds onbelangrijker zijn . Anno 2013 zijn we verworden tot moderne nomaden, we zijn anywhere, anytime , anyplace en dat is van invloed op onze leefstijl.

In de webshop zijn een paar items binnengekomen met een vleugje nomadstyle: Kelimkussens, stenen kruiken, en stoere gistflessen.Neem gerust een kijkje:   klik

Geïnteresseerd in Lidewij's visie? Lees dan onderstaande tekst, of ga naar www.edelkoort.com
 



Nomadism

now that our smartphones and tablets and pocketbooks
have made us wireless and have set us free
we are able to work everywhere and anytime we want.
as a result we no longer need a desk or an office
and are able to completely reinvent our existence.
borders of work time and leisure time have faded
as we decided on our own timetables and priorities.
we are free to roam and wander…
under this influence we will again become nomadic
and are without knowing it going back to the beginning
of mankind when our species would roam
and wander living from hunting and gathering.
fashion will therefore become nomadic and go on
the road for inspirations from all itinerant tribes
and migrant movements in history;
from the first pilgrims and pioneers to
the most recent urban nomads,
from the first adventures to the contemporary campers
and from the historical migrants to the futuristic mind travellers

Lidewij Edelkoort.

16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Een deel van dit thema spreekt mij absoluut aan, het andere deel moet ik eerst even zien... :)!

Lieve groet, Ingrid

Mirjam zei

Hallo Hennie,
Ik vind vooral de kleuren heeeeel erg mooi, zo warm. Heerlijk!
Ik wens je een heel mooie verdere week,
Lieve groet,
Mirjam

Thuis bij Tjits zei

hier hou ik wel van.. ik ben gek op doorleefde materialen.. warm hout.. wol en linnen.. stenen kruiken.. 2014 gaat mijn jaar worden dus hihi..

lieve groet, Tjits

Jeanette zei

Ik houd van het stoere maar qua kleur houd ik het toch liever bij wit / grijs / beige / crème.

Groet,
Jeanette

It's me zei

Wat leuk dat je hier over verteld...maar ik ben niet zo meeloper met trends...ons huis is ons huis...en daar staat wat wij mooie vinden en er lopen nog al wat stylen door elkaar......hihihi...maar ik vind het altijd leuk om te volgen trends....liefs van mij..xxx..

amy zei

Nou er zit wel iets in ,doorleefd hout,dat hebben veel mensen al in hun landelijke interieur
Vale kleuren horen ook bij dat landelijke ,linnen ook
Dus dat wordt nu DE trend?
Dat hebben we toch al ? Jee dan moeten wij iets nieuws verzinnen hoor :)

flowersandhome zei

Ik ben nu niet zo van de trends, heb er ook het kapitaal niet voor om ze te volgen, zou ik eigenlijk ook niet willen, al zou ik al lang alles hier wél eens anders willen, maar dan niet zo volgens de trends maar zoals ik het graag zie. Beige, neen, blauw, ja, vervaagde kleuren, helemaal, steenrood, mja, warm hout, helemaal(zolang 't maar geen grenen is, want dat ben ik hier mondjesmaat aan het wegwerken(lees schilderen)), schakeringen van wit, o ja! Denk dat die aankomende trend me wel aanspreekt!
Lieve groet,
Marian

my way of living zei

ik vind Nomadism wel wat hebben.
Vind het wel stoer.

gr. anita

Hann¥ zei

Wauw wat gaaf en zo stoer :-)))
Ziet er supergaaf uit!
Lieve groetjes,
Hanny

patrizia silingardi zei

Hallo !!!
ciao, your blog is fantastic !!!
new follower
Patty by HOMEBAZIPAT
ciao !!!

Janny zei

Ik kan niet wachten!
Eindelijk weer eens een beetje kleur, die vervaagde tinten zijn zo mooi. Ik houd veel van aardetinten en grijze tinten maar de laatste tijd vind ik het absoluut te veel. Je wordt er somber van. Ik was verleden week in een huis, zo prachtig! Met subtiele kleurtoetsen, maar toch heel rustig en sereen.
Dus mij heeft Lidewij al over de streep getrokken:-)

La Blomst-Living zei

Hee, dat is grappig! Ik heb net in een winkel bij mij in de buurt krijtverven besteld van Painting the Past en toen ik nog even op internet zocht naar de kleuren, kom ik op jouw blog terecht (bericht van 2010). Ik ga je gelijk maar volgen, kan er vast nog wel bij :-). 't Ziet er mooi uit hier!
Lieve groet, Linda

Judith zei

Die kelimtrend is al een hele tijd proberen aan het doorbreken heb ik het idee en het zou me niets verbazen als het snel lukt! Subtiel toegepast vind ik het mooi staan, maar voor mij niet te overdadig;-)

Fijne avond

♥Sanne zei

llllllllllllove itttttt nice rrrrr

liefs Xanne

Unknown zei

Ja ik heb al vaker van Lidewij gehoord! Leuk sfeertje dat Nomadism!
Fijn weekend! wenst je,
Nicole

Dortesjs zei

wonderful, love all