Room 17

Room 17

18 april 2015

Tuinhuis

 
Bezint eer gij begint


Terwijl de schilder druk bezig is met het buitenschilderwerk van het huis ben ik (samen met mijn kids) begonnen met de metamorfose van het tuinhuis. De eerste wanden zijn zwart geverfd en oef....wat is het wennen! Van neutraal wit naar stoer en heftig zwart, een compleet andere look! Met het witte tuinhuis kon ik eindeloos stylen en variëren ( brocante, Franse shabby chique, Jeanne d Arc Livingstijl ), maar nu alles zwart is moet het roer helemaal om. De witte klepbank en de grijze accessoires passen niet meer, en de smeedijzeren kroonluchter onder de overkapping ziet eruit als een vlag op een modderschip.
Zwart vraagt om een geheel andere aanpak, dus heb ik alvast een nieuw styling/wensenlijstje gemaakt:

1. Industriële brocantelamp
2. Oude trog
3. Vuurschaal
4. Houten accessoires
5.Robuuste manden
6. Indonesische stationsbank
7. Kelims
 
Wordt vervolgd!








28 opmerkingen:

Anoniem zei

Ai Hennie, ik hoop dat je het wel mooi vindt!
Meestal is dat de cosequentie dat de omgeving mee moet veranderen.
Ook weer een mooie uitdaging!
Veel succes!

Liefs, Gerry

Esther zei

Dat klinkt heel spannend en mooi. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Juffertje in het Groen zei

Gedurfd, maar ik ben zeker dat jij er wel iets heel moois van maakt!

Sabine zei

Spannend! Altijd even slikken als iets rigoureus veranderd. Maar ook weer leuk om iets weer helemaal opnieuw te stylen. Succes!

Home and Lifestyle zei

Meestal heeft het ook even tijd nodig, het is tenslotte een totaal andere kleur. En mocht het echt niet wennen, dan kun je altijd nog terug al zit je op die extra klus natuurlijk ook niet te wachten.

Goed weekend. Liefs, Ingrid

Unknown zei

Zwart kan wat hard overkomen en ik vind het altijd mooi als het afgezwakt word met houten accesoires en de mooie items die je al laat zien. Zwart verdiend een stoerdere styling.
Het gaat heel mooi worden dat weet ik zeker!

Groetjes Anita

Margo van Schaick zei

Even wennen aan de andere kleur en de styling aanpassen. Dat laatste is ook weer heel leuk en een goede reden om weer op pad te gaan. ;-) De stationsbank staat ook op mijn verlanglijstje.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Janny zei

Ja raar is dat hè? Je hebt een plaatje in je hoofd en uiteindelijk ziet het er heel anders uit. Soms zeker zo mooi, maar anders dan je bedacht had. Maar met de juiste accessoires wordt het dan toch weer een heel mooi geheel. Heb net twee nieuwe kapjes op mijn balusterlampen gekocht. In de winkel stond het prachtig, maar thuis dacht: mwah... Kijken wat ik hier aan doe... :-)
Liefs,
Janny

het moonhuis zei

Leuk hoor ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Liefs Monica

Unknown zei

komt vast goed Hennie!
wij zijn ook bezig met schilderen in de tuin van zo'n 19 schuttingen...
gekozen voor de kleur asfalt. Dat is heel mat zwart. Stoer chique noem ik het. En inderdaad heel erg mooi in combinatie met hout. maar ook met mat zilver.

Fijn weekend :-)

Unknown zei

Wat mooi geworden Super 😍😍

lia zei

Heeft even tijd nodig, maar uiteindelijk word het jou kennende vast weer een plaatje..

Liefs lia

Unknown zei

Aan alles moet je wennen. Maar zo te zien word het prachtig vooral met de dingen op je verlanglijstje .
Ben benieuwd om het totaalplaatje te zien.
Groetjes
Christel van Garcyasplace

Anneke zei

Ik hoop dat je het wel geslaagd vind. Als je eenmaal gaat veranderen dan moet je wel weer bijpassende spullen er bij kopen. Wij zijn de tafels aan het schuren en nu (dat weet jan nog niet) moet er toch ook wel wat met de vloer gebeuren.
Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Maar het lijkt mij erg mooi.
Liefs Anneke

oma leentje zei

Ach het houd je van de straat . Even wennen . Maar weet zeker dat het mooi gaat worden.

Unknown zei

Het word vast en zeker prachtig!
Kan niet wachten op het eindresultaat; )
Succes nog!
Liefs Daniëlle

It's me zei

Gaaf juist Hennie...!!...leuk lekker stoer buiten!...ben benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken...liefs fijn weekend Ria...x!

Brenda zei

Dan moet je nu op de stoere toer, maar dat is ook heel mooi hoor.
Ik ben benieuwd wat het resultaat is.
Groetjes Brenda

van alles wat in huis en tuin. zei

De foto van je vorige post vond ik prachtig dus bij jou zal dat ook helemaal goed komen!
En ja.....dan wil je er iets anders bij.....leuk!!
Hoe vaak per jaar ben je jarig?

groet Trijnie

Bij Guusje Thuis zei

Wordt vast weer heel mooi Hennie!

Marjonel M zei

Het is even wennen, zwart is ook wel een dominante kleur. Maar ik denk dat het prachtig wordt jou een beetje kennende.

Geniet van het mooie weer.
Liefs, Marjonel

ida zei

Ik ben heel erg benieuwd , ik vertrouw erop dat het goed komt succes Hennie !
Liefs ida

ida zei

Ik ben heel erg benieuwd , ik vertrouw erop dat het goed komt succes Hennie !
Liefs ida

Anoniem zei

Het zal een hele andere beleving zijn. Maar ik denk dat jij uiteindelijk wel weet hoe je dit weer precies in jouw prachtige sfeertje weet te brengen. Lekker stoer, lekker anders. Maar toch helemaal Hennie! Je verlanglijstje ziet er in ieder geval alweer goed uit...
Liefs, Peetje

Des guirlandes zei

Zwart is heel anders maar toch ook weer niet. Ik vind brocante spullen juist ook heel mooi staan bij zwart. Ik geloof niet dat je echt alles moet weg doen. Wel dicht bij jezelf blijven hoor...
Groetjes,
Barry

Corine(THUIS) zei

Dat zwarte tuinhuis brengt lekker veel teweeg :-)

Marjan zei

Grappig dat verandering van kleur zoveel teweeg brengt. Maar ook wel weer spannend om geheel nieuwe styling door te voeren.....

fijne week, met nog even lekker (verf)weer.

liefs,Marjan

House of Seasons zei

Ik wacht vol spanning af! En zo'n wishlist, leuk toch, lekker op pad om alles te vinden op een zonnig weekend, brocante marktjes....
liefs
Lia