Room 17

Room 17

25 november 2015

Bloggen(2)


Bloggen (2)

To blog or not to blog was het thema in mijn vorige post.
Is bloggen nog steeds hot en hoe leuk is bloggen als de respons niet optimaal is? Uit de reacties die binnenkwamen blijkt dat bloggen nog steeds populair is. Blogs worden graag gelezen en de teksten, foto's en creativiteit worden zeer gewaardeerd. Facebook, Pinterest en Instagram hebben de afgelopen jaren een flink deel van de aandacht opgeëist maar ondanks dat blijven we geïnteresseerd in bloggen.
Wel hebben we minder tijd en inspiratie om te posten en te reageren.
"Als ik op iedere blog een reactie moet schrijven heb ik geen tijd meer om te werken" laat een blogger weten.  En: "Facebook is een stuk handiger, altijd succes en een opgestoken duim". Ook de stille volgers lieten van zich horen: We genieten van alle mooie blogs maar we vinden het niet nodig om te reageren, kijk en leesplezier zijn het belangrijkste.

Kritiek is er hier en daar op het feit dat er op veel blogs teveel van hetzelfde voorbijkomt. We worden overstelpt met gepimpte kruiklampen, kalkverf, mosballen en houten schalen verzucht iemand.
"Heb alles al tig keer gezien en geen zin om voor de honderdste keer oh en ah te roepen". Variatie en nieuwe inspiratie zijn dus van harte welkom. Wie de Piombo wandjes en dadeltakken beu is kan natuurlijk eens een kijkje nemen op de Scandinavische, Franse en Duitse woonblogs want daar valt nog genoeg te zien en te ontdekken.

Wat betreft mijn eigen blog, met ruim 1 miljoen kliks (kan het bijna niet geloven) heb ik geen reden tot klagen ( het gemopper in de vorige post was niet helemaal terecht ). Aan inspiratie geen gebrek, ik zou met gemak nog een extra blog kunnen vullen maar qua tijd en rsi klachten is dat helaas geen optie. De combinatie bloggen en Facebooken bevalt me goed dus voorlopig blijf ik lekker doorgaan met het plaatsen van berichten over wonen, brocante, de B&B en Frankrijk. Hoop dat er nog veel lezers, bloggers en volgers blijven "langskomen", en .......reacties zijn natuurlijk van harte welkom :-))








27 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ik slaak een zucht van verlichting...ben blij te lezen dat jij nog inspiratie te over hebt ;-). Bloggen blijft voor mij het meest persoonlijk, ik heb weinig met het snelle en vluchtige van fb en IG. Maar uiteraard is iedereen helemaal vrij in deze keuze. Ik volg je al heel lang en dat blijf ik ook de komende tijd lekker doen :-)!

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Fijn dat je voorlopig blijft bloggen.
blijft een leuke bezigheid om rond te kijken & lezen op allerlei blogs.
Vind het zelf ook lastig uniek te blijven tussen al het moois waar (te) veel van is..
Fijne avond en liefs, Lydia

Unknown zei

Blij dat je blijft bloggen Henny...ik lees je posten heel graag...

Over de kritiek dat het veel van het zelfde is...dat is bij Brocante blogs ook...hoeveel mariabeelden, schoenmallen, de welbekende Ikea kanten gordijnen, zoutvaatjes, ect...ik daar voorbij zie komen, dat is ook veel van hetzelfde...de sobere stijl is nu eenmaal veel hout...in deze tijd de mosballen, de dadektakken..kalkverf..kruiken...ik zeg dan maar, als je het niet leuk meer vind, volg je de verkeerde blogs...ik kan gerust zeggen,,,van alle stijlen die ik gehad heb, is dit de mooiste...iedereen is met liefde en passie met zijn interieur bezig...of het nu sober, brocante of landelijk is...en dat is altijd leuk om te lezen...ook al is het mijn stijl niet, ik geniet er wel van.

Fijne Avond,
Groetjes,
Inge, my choice

Anoniem zei

Gelukkig blijf je ons nog verwennen met je mooie posten. Er zijn de laatste tijd toch al zoveel 'oudere-jaars' bloggers verdwenen, waar ik vroeger toch altijd graag langskwam...Ik heb ze nog in mijn lijst staan, maar de maanden tikken weg vanaf hun laatste post...zonde toch! Ik ben dan ook blij dat ik jouw nog geregeld vertrouwd mag zien langskomen met een post. Even kunnen wegdromen in jouw sfeertje...heerlijk toch!
Liefs, Peetje



Ivy zei

Ach, zo gaat het met bijna alles, iedereen aapt elkaar na. Ik pimp nog maar eens een lamp of vaas op waar er al honderden van zijn, jij begint een B&B idem dito en anderen knutselen zich een slag in de rondte met mosballen en kransen of laten foto's zien van de (zo langzamerhand) ontelbare landelijke woonwinkels met nagenoeg hetzelfde assortiment.
Waar ikzelf anders in ben is dat ik nauwelijks Facebook en niet aan Instagram doe, dat is me - zoals hierboven ook al gezegd - te vluchtig en oppervlakkig. Verder volg ik, naast woonblogs, ook graag blogs die andere thema's hebben, ik houd van afwisseling.
Gelukkig is het wereldwijde web groot genoeg voor ons allen :-)
Groet, Gerda

M v.d L zei

Blijf aub bloggen! Ik blijf het fantastisch vinden die mooie foto's en de verhalen, daar kan IG niet aan tippen hoor! Ik vind het juist interessant hoe verschillende mensen met de zelfde
materialen weer zo'n mooie sfeer kunnen weg zetten, maar ieder op zijn eigen unieke manier!
Ik ben een stille volger,en plaats niet altijd een reactie,omdat niemand mij kent in jullie blog wereld en durf me daar niet zo in te mengen!
Ga door, ik geniet er zo van!
M v.d L

'Inga' zei

Lekker doen waar je jezelf het prettigst bij voelt! Ik ben blij dat je blijft bloggen want je stijl/sfeer blijft prachtig en zeker één van m'n favorieten!

Bij deze bedankt voor je blog!

Lieve groet

Anneke zei

Wat kan ik nog toevoegen aan al die complimenten. Ik ben ook blij dat je niet stopt met bloggen ik geniet ook van je gezellige blogs en de prachtige foto's.
Liefs Anneke

Marjonel M zei

Hoe dan ook ik blijf je volgen ik vindt jou blog heel inspirerend. Iedereen is toch vrij in wat je mooi vindt of wil volgen...

Groet, Marjonel

It's me zei

Gelukkig je blijft...ikke ook hoor...hihihihihi.....liefs van mij x

Anoniem zei

Blij dat je blijft bloggen, Hennie!
Al zou ik ook stoppen dan zou ik je als lezer verder volgen.
FB en IG heb ik niet, dus de bloggen blijf ik leuk vinden.
En als je veel van hetzelfde vind, dan zijn er ook nog een heleboel andere bloggen voor de afwisseling.

Liefs, Gerry

lia zei

Je volgt bepaalde blogs omdat de stijl je aanspreekt, of datgene waar ze over bloggen.
Heb ook veel,blogs die totaal niets met wonen te maken hebben, en dat vind ik ook leuk.
Maar ik reageer ook niet altijd hoor, want ik pik er per dag een paar uit waarop ik antwoord, anders word het ook te veel.
Via de statistieken kun je ook zien hoevaak je blog bekeken word. En bij mij is dat nog steeds heel veel.
Dus ben blij dat jij er nog lekker mee door gaat.

Housebythewaterhole zei

Hééél mooi gezegd Hennie ...!!! :-) :-) :-)
Fijne avond nog
Liefs Kathy

het moonhuis zei

Hee daar ben je weer en zo te lezen heb je er weer zin in. Gewoon lekker de dingen blijven doen waar je plezier in hebt hoor. Ik heb nog altijd plezier in het bloggen en lees andere blogs ook met veel plezier. Ik probeer bijna altijd een reactie achter te laten bij de bloggers die ik volg, ook omdat ik weet hoeveel tijd en energie gaat zitten in het maken van een nieuwe post en hoe leuk en gezellig het dan is om die reacties te lezen. Ik volg geen buitenlandse blogs (op een paar Belgische na dan natuurlijk)daar gaat anders echt teveel tijd in zitten, dit is precies genoeg!

Liefs Monica

Coby Breitner zei

He gelukkig Henny gewoon doorgaan. Ik heb enorm respect dat na alles wat je hebt meegemaakt je nu zo in het leven staat, je bent een sterkte vrouw. Nou ja dat denk ik omdat ik je niet persoonlijk ken.
Je blog en mooie foto's/spullen inspireren mij enorm.
Doe maar lekker veel blogs in de decembermaand, ben benieuwd hoe je huis er dan uitziet?
Fijne feestdagen gewenst, liefs Coby

Roelie Steinmann Photography zei

Fijn dat ook jij nog blijft b loggen. Ik geniet altijd van je foto's en verhalen. Al reageer ik niet meer zoveel als eerder. Dat heeft inderdaad met tijd gebrek te maken. Zelf geniet ik nog steeds van het b loggen. En de mensen die vinden dat er teveel van hetzelfde voorbij tja, dan volgen ze waarschijnlijk niet de juiste blogs;) . Of teveel van hetzelfde. Belangrijk is dat je er zelf nog lol in hebt.

Groetjes Roelie

Mayflower zei

Facebook en een Blog zijn niet te vergelijken. Ze zijn beiden op een eigen manier leuk vind ik.
Ik reageer bijna nooit meer op de blogposten, maar als stille lezer geniet ik nog steeds van de diverse Blogs, zo ook nog steeds van jou Blog.
Lieve groet, Mea

Corine(THUIS) zei

Ook ik zie veel van hetzelfde op de blogs (en op IG) ik erger me er niet aan, maar het verbaast me wel. Waarom wil iedereen dat wat een ander ook heeft? Ik hou zelf meer van een 'eigen' THUIS. Maar dat neemt niet weg dat ik wel inspiratie kan halen uit al die beelden die ik voorbij zie komen. Bloggen vind ik nog steeds heel leuk om te doen (maar wel erg vermoeiend), het voordeel van IG is dat je heel snel een plaatje kunt posten met een korte kreet.. Ook dat vind ik een leuk medium.
Ik kijk trouwens nooit op de statistieken van mijn blog ;-) Zolang ik het heerlijk vind dingen op die manier van me af te schrijven en te delen, blijf ik gewon lekker bloggen. En jij dus gelukkig ook!!

Judith zei

Ik moet bekennen dat ik nauwelijks naar de statistieken kijk. Maar ik merk wel dat ik juist vaak respons krijg van de stille lezers. Daartegenover staat wel dat je via je blog zelf inderdaad erg weinig respons krijgt. Ik heb het idee dat dat de laatste jaren flink is afgenomen. Ook ik heb niet altijd tijd om te reageren, maar weet dat zonder reacties het bloggen een stuk minder uitnodigend is en dan krijg je via FB of IG intensievere interactie. Ook is dat natuurlijk sneller dan bloggen.

Maar toch blijf ik bloggen ook erg leuk vinden! En misschien komt het juist door die social media dat je steeds vaker copy-interieurs terugziet?

Hoe dan ook, ik blijf bloggen en mijn eigen ding doen... Ik hoop jij ook;-)

Groetjes Judith

Margo van Schaick zei

Ik ben blij dat je nog steeds zin hebt in het bloggen want ik lees deze heel trouw en graag. Op mijn eigen blog schrijf ik over mijn interieur, mijn vakanties, recepten en dat wat ik verder graag kwijt wil. Maar voornamelijk over mijn interieur want dat is mijn grote passie. Ondanks dat mijn voorkeur uitgaat naar de sobere landelijke stijl lees ik ook graag blogs met een andere stijl. Zo blijf ik breed geinformeerd en lees ik niet steeds hetzelfde.
Jammer dat ik niet meer tijd heb want ik zou graag vaker en over meer onderwerpen willen schrijven. Misschien het verkeerde beroep gekozen.
In jouw blog geniet ik van de leuke teksten en de prachtige foto's. Volgens mij ben je een gepassioneerd mens en een doorzetter.
Groet, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat fijn dat je wilt blijven bloggen en ik ben ,zo te zien, niet de enige! Ik geloof dat je lange tijd niet zoveel reacties gehad hebt! We waren allemaal veel te bang dat je zou stoppen, haha.
Ik vind zelf ook dat, vooral de woonblogs, zoveel van hetzelfde zijn. Toch doe je er ook weer inspiratie op dus ik mag niet klagen.....Ik volg ook andere blogs die niets met wonen te maken hebben en dat maakt het juist zo leuk afwisselend.
Ik probeer meestal wel te reageren omdat ik het zelf ook leuk vind wanneer ik reacties krijg!
Ik geniet altijd weer van jouw posten met de prachtige foto's dus.....vooral doorgaan!

groet Trijnie

Berna zei

Ook al schrijf ik niet altijd meer een reactie, ik kom wel altijd even bij je langs om te kijken en te lezen.
Het is voor mij een kwestie van tijdgebrek waardoor ik keuzes moet maken.
Dus ga nog lekker even door zou ik zeggen.
Fijn weekend!

Janny zei

Fijn dat je toch blijft bloggen Hennie.
Ik vind het zelf ook steeds lastiger worden. Er zijn zoveel posten van mensen die enorm veel kopen en steeds weer veranderen. Daar lees ik ook bij en ben altijd benieuwd naar de resultaten maar het inspireert me niet. Bij blogs zoals die van Monica of Dinka zie je dat er veel eigen inzicht en eigen werk in zit en dat vind ik persoonlijk altijd erg inspirerend.
Maar goed: ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Maar jij blijft gelukkig, dat is het belangrijkste!
Liefs,
Janny

Hetlentepandnr1 zei

Fijn dat je blijft bloggen voorlopig. Ik kijk ook regelmatig op Duitse & Scandinavische blogs. En als iemand een soort zelfde DIY plaatst en er een eigen draai een geeft is het altijd weer leuk om het te lezen en er naar te kijken.

Onder de rieten kap zei

Ik vind bloggen eerlijk gezegd veel leuker dan FB of Instagram, juist de eigen stijltjes van iedereen en ook de overeenkomsten maar weer totaal verschillende toepassingen vind ik leuk om te zien, Liefs, Yvonne

Hillary'sHome zei

Leuk dat je nog even terug komt je vorige post en even beknopt aangeeft wat de belangrijkste/meeste reacties waren.
En zeker ook goed om te lezen dat je er mee door gaat. De foto van de schouw is geweldig!

Lieve groet, Hilgonda

La Maison zei

Eindelijk lees ik weer eens een paar blogs en jij bent daar natuurlijk bij. Het ontbreekt me gewoon aan tijd om alles bij te houden.
Maar het blijft leuk om alles zo nu en dan te lezen. Je schrijft dat je in Tongeren was, leuk!!!!!
Helaas heb ik Te Veel spullen, dus eerst maar eens lozen voordat ik weer op pad ga.

Lieve groet
Hermine