Room 17

Room 17

14 augustus 2011

Brocante uit Frankrijk

 

Franse vondsten



Brocante kopen in Frankrijk, het heeft iets spannends en avontuurlijks.
Alleen al het reizen door het Franse landschap is een feest op zich. Glooiende heuvels, oude dorpjes, lavendel en zonnebloemvelden, kastelen aan de horizon. Jaarlijks worden er in Frankrijk zo'n 60.000 rommelmarkten gehouden, en rondstruinen langs de kraampjes is een geliefde bezigheid van veel Fransen en toeristen. Menig brocante liefhebber slentert tijdens de vakantie over een "vide grenier "of "foire a tout", op zoek naar snuisterijen en mooie hebbedingen voor thuis. De Franse marktlocaties (oude binnensteden, pittoreske dorpspleinen met terrasjes en platanen) en het zonnige weer zorgen voor extra veel sfeer en wakkeren ongemerkt de kooplust aan. Dat de prijzen op brocantemarkten veelal de pan uitrijzen is jammer, toeristen tasten vaak (te) diep in de buidel en drijven daarmee onbewust de prijzen omhoog. Wie voordelig spullen op de kop wil tikken moet dus goed speuren en zoveel mogelijk markten bezoeken.
Benieuwd naar de laatste brocante aanwinsten?
Kijk dan naar de foto's, of surf naar de webwinkel (www.room17.nl)
 


 


  

    




15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Ondanks het korte verblijf heb je mooie vondsten gescoord Hennie! Ik hoop dat het privé inmiddels in een rustiger vaarwater is gekomen!

Lieve groet, Ingrid

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Leuke vondsten hoor heerlijke kleurtjes ....blijft mooi die franse spulletjes .... fijne week lieve groet rosita

Daniëlle zei

Die deurklopper! En die mooie grote grijze potten, prachtig hoor.
Toch goed geslaagd zo te zien, ondanks de vervroegde rit naar huis.
Groetjes
Dani

Miss M zei

Mooi, die potten! Zou ze wel willen hebben! :-) Met alles wel, wat je gescoord hebt... maar ik gun een ander ook wat, hihi!
Hopelijk is het thuis wat rustiger en kunnen jullie straks met een gerust hart weer toeren.

Lieve groet, Marjolijn.

lia zei

Ik kom snel kijken.....
liefs Lia

Acquired Objects zei

Looks like you picked up a lot of wonderful items, love the picture frames. Enjoy your week!

Puur Kate zei

Hele mooie spullen heb je.
Lieve groet,
Katja

Carre zei

Zoooo prachtige oude spullen ook potten:)Groetjes Karolina

Corine(THUIS) zei

Dat heerlijke relaxte van die Franse dorpen, dat kruipt gewoon in je geest als je daar bent...
Je hebt mooie vondsten gedaan. Ik lees dus net dat er een alarmsituatie was..ik hoop dat er wat rust is gekomen en dat er goede berichten te melden zijn!
Lieve groet, Corine(THUIS)

Thuis bij Tjits zei

wat een mooie spullen.. de spiegel vind ik supermooi en ook de oude potten! wij hopen ook nog naar frankrijk te gaan en hoop zo daar ook zo'n mooie spiegel op de kop te tikken!
heerlijk om die markten af te struinen op zoek naar dat ene:)
ik hoop dat jullie straks de rust vinden om nog een keer die kant op te gaan..

lieve groetjes, Tjits

Nicole Claudia zei

Oh, ja de Franse dorpjes, de glooiende weggetjes... overal mooie hoekjes... zó mooi.

Ik ben nu aan het bijlezen, maar ik hoop dat het thuis goed gaat....

Fijn dat je binnenkort nog een keer terug gaat voor het vervolgen van je zoektocht naar al het moois.

Groetjes, Collie

Yvonne zei

Wat een prachtige terrine's heb je ingekocht, geweldig !!
Hoop dat alles weer wat rustiger is voor jullie
wens je een fijne week !
Lieve groetjes Yvon

Mirjam zei

Hey, wat heb je weer mooie spullen meegenomen.. Ik zou alles wel willen kopen. Eerst maar eens zien waar we zelf mee thuis komen vanuit Bretagne...
Daarna ga ik lekker in je winkel snuffelen...
Heel fijne dag gewenst,
Groetjes,
Mirjam

Janny zei

Ja idd heel mooie spullen op de kop getikt! Vooral de terrines vind ik heel mooi. Jammer dat mijn kasten al zo overvol zijn:-)
Sterkte met de gebeurtenissen in familiekring.
Liefs,
Janny

Jeanette zei

Die potten zien er erg leuk uit, ik ga gelijk door naar je webshop.

Groet,
Jeanette