Room 17

Room 17

12 augustus 2014

Bourgogne


Bourgogne

Een kort uitstapje naar de Bourgogne gemaakt (een van mijn favoriete vakantiestreken), om bij te komen van mijn stress en vermoeidheid. Gelogeerd in een slaperig dorp aan de rand van de prachtige Morvan, ver weg van alle drukte en hectiek. Oude huizen met stokrozen en druivenranken tegen de gevels en een fleurige Mairie met blauwe luiken. Bossen, rivieren en kastelen in de nabije omgeving.
Onze Bed and Breakfast was een charmant oud huis begroeid met wingerd en klimrozen en werd in de negentiende eeuw bewoond door een van de maîtresses van Napoleon III. 
Geluierd, langs slingerende beekjes en de wijngaarden van Chablis gereden, een paar middeleeuwse dorpen bezocht, en ook nog een beetje brocante bij elkaar gesprokkeld.
Niet voldoende uitgerust maar toch even er tussen uit geweest.  














21 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een prachtig dorp! En wat is Frankrijk toch een een mooi land.
Fijn dat je toch een paar dagen genoten hebt.
Pas je goed op jezelf?

Liefs, Gerry

detuinkamer zei

Je foto's zien er mooi uit en ik hoop dat je een beetje bent opgeknapt.
Gun je zelf de tijd om lichaam en geest weer op een lijn te krijgen.

Liefs Karin

Housebythewaterhole zei

Wat ziet het er zalig rustig uit ... echt een omgeving om tot rust te komen ! Vooral goed naar je lichaam luisteren !
héél fijne dag nog
liefs
Kathy

Unknown zei

Wat een rust gevend dorp. Even weg van alles....even weg van thuis.....even je gedachten ergens anders.....heerlijk. En toch denk ik dat ieder mens dit goed doet ondanks dat je het zelf misschien niet in de gaten hebt.

Groetjes Anita

Claudia Leertouwer zei

Fijn dat je er even tussenuit geweest bent Hennie.

It's me zei

Owww wat heerlijk meis...het is je zo gegund !!!..liefs van mij...x !

Marjonel M zei

Mooie foto`s Hennie, en ben je een beetje bij gekomen?

Linda zei

Hoi , je hebt al even niks van me vernoemen maar had het bloggen even op een lag pitje maar lees zo nu en dan wel alle blogs nog met heel veel plezier. Zal vast door de zomer komen dan staat alles even wat stiller op mijn pc ;-)
Wat fijn dat je er even uit ben geweest om weer even wat nieuwe energie op te doen. Nou het is allemaal niet makkelijk , ik zie het ook bij mijn schoonmoeder. Mijn schoonvader is net vlak voor of na jou man overleden. Het is moeilijk maar jullie zijn beide sterk.
Nou ik geniet nog even van je mooie foto's van Frankrijk. Het is er ook zo prachtig. Misschien wat inspiratie op doen, wij hebben vanaf volgende week vakantie en hebben nog een lege agenda.
Dus wie weet ...

Lieve groetjes Linda

Marjon zei


Prachtige streek daar in Frankrijk maar je vermeld dat je toch nog niet helemaal bent uitgerust, dat is jammer maar wel reden om nog een najaarsvakantie te pakken...toch?....Zelf ben ik ook niet helemaal bijgekomen in de vakantie, wat nare dingen gehad en ben nu weer aan het werk, net zo moe als van te voren....en maar wachten op de volgende vakantie..met kerst...pffft...fijne week en lieve groet Marjon

Bij Guusje Thuis zei

Ik hoop dat je net zo hebt genoten als de sfeer die je foto's uitstralen. Echt het Frankrijkgevoel, mooi!

Corine(THUIS) zei

De foto's stralen rust uit en ik hoop van harte dat jij die daar ook echt voelde. Je hebt nu in ieder geval wel iets leuks om naar terug te kijken. Maar nu moeten we echt weer vol goede moed het gewone leven oppakken.. Volgende week weer naar school??

Unknown zei

Ik zie het woord Boulangerie staan en krijg gelijk weer heimwee naar de heerlijke broden die we dit jaar in Frankrijk kochten. Net als de gebakjes en meringues hihi. Het dorpje ziet eruit om heerlijk tot rust te komen. Ben benieuwd naar je vondsten!

Liefs Marieke

Home and Lifestyle zei

Wat fijn dat je er toch nog op uit hebt kunnen trekken en dat je zo genoten hebt. Een andere omgeving en dan vooral het mooie Frankrijk doet hoe dan ook goed.

Maar de vermoeidheid in je lijf heeft tijd nodig, dat kan Frankrijk (helaas) maar niet zo een, twee, drie verhelpen. Maar ik hoop dat de mooie herinneringen aan deze prachtige omgeving je wel de goede richting op duwen!

Liefs, Ingrid

Anoniem zei

Als Frankrijk al je problemen en vermoeidheid kon wegnemen, was het daar nóg drukker met alle vakantiegangers die daar dan op 'kuur' gaan, hihi. Nee, dat zal toch de tijd moeten doen en je zelfvertrouwen (jij bent veel sterker dan je denkt hoor!!). Frankrijk zal ten hoogste je uit die sfeer halen waar de meeste herinneringen zitten, het rennen en hollen verruilen voor het heerlijke gelanterfanter en je weer laten genieten van de simpele geneugten van het leven. Daar zijn de Fransen nu eenmaal heel goed in. Het is niet voor niets 'leven als een God in Frankrijk'. En als ik je prachtige sfeerfoto's zie, kan ik dat heel goed begrijpen.
Voor jou misschien een (té) kleine stap, maar het is wel een stap in de goede richting. En altijd leuk om die stappen in het mooi Frankrijk te doen...
Liefs, Peetje

lia zei

Fijn dat je er toch nog even op uit geweest bent. En uitgerust zijn... Dat is iets wat waarschijnlijk niet even snel zal gebeuren lieverd. Zelfs niet in Frankrijk, dus geniet van het feit dat je daar bent geweest, en probeer de komende tijd zoveel mogelijk te rusten als het uitkomt.
Je foto's zijn erg mooi...

Liefs lia

Esther zei

Hoe heerlijk en heilzaam Frankrijk ook is, sommige dingen hebben wat meer tijd nodig. Maar wel lekker om op terug te kijken. En mooie foto's!
Groetjes, Esther

Mirjam zei

Hoi Hennie,
Wat een plaatjes... die alpinopet... zo op en top frans... super mooi..
Ook al ben je lichamelijk niet goed uitgerust, in je hoofd was je wel aan het rusten... ook heel goed...
Lieve groet,
Mirjam

Janny zei

Uitgerust zijn is een geestelijke toestand, dat heeft meestal niet echt met je lichaam te maken. Dat zal dus wellicht nog wat langer duren Hennie. Maar je hebt wel een goede periode gehad om weer even op adem te komen. Even bij te tanken.
Ik hoop van harte dat het je goed gedaan heeft.
Liefs,
Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een mooi, dromerig, echt Frans dorpje! Prachtige foto's heb je er van gemaakt.
Jammer dat je niet uitgerust bent maar even een andere omgeving is wel goed!

groet Trijnie

Judith zei

Met waar jij voor staat, kan ik me voorstellen dat één week rustig vakantie vieren niet genoeg is om je batterij op te laden... Maar ik hoop oprecht dat het net genoeg was om je toch weer wat sterker te voelen zodat je de beentjes eronder houdt. Pas goed op jezelf Hennie XXX

Passione Helena zei

Wat een mooie foto's Hennie! Echt het Franse gevoel! Fijn dat je er nog even tussen uit bent geweest en ik hoop dat dit uitstapje toch een beetje als een verzetje voelde. Helaas is het ook even gedaan met het ligbedje onder de bomen in je mooie tuin, maar wie weet volgen er nog mooie warme dagen...zodat je het Franse gevoel weer in eigen tuin kunt beleven. Jammer hé van de Annabel, maar ze waren dit jaar ook wel heel vroeg in bloei.

Ik wens je het allerbeste toe.

Fijne dag!

Liefs Helena