Room 17

Room 17

22 december 2014

Kerstmoment


Kerstmoment

Bijna kerst. De tweede kerst zonder mijn lief. Na 23 maanden ploeteren krijgt het verdriet wat minder scherpe kantjes en maken de moeilijke momenten plaats voor wat meer goede momenten.
In de Volkskrant las ik een interview met prinses Mabel waarin zij anderhalf jaar na de dood van Friso vertelt : "Er zijn weer kleine geluksmomenten".
Nu kerst in aantocht is schieten de woorden van Mabel me weer opnieuw te binnen. Balanceren tussen verdriet en het leven dat doorgaat kost veel energie en gaat gepaard met vallen en opstaan. Maar de kleine geluksmomenten fragiel en hoopvol geven weer moed en kracht om verder te gaan.
Ik wens iedereen een goede kerst en een gezond en gelukkig 2015.



29 opmerkingen:

Unknown zei

Je hebt het heel mooi beschreven. Fijn dat toch de tijd is aangebroken waarin je de kleine geluksmomenten kunt ervaren.
Ik wens je toch ondanks alles fijne kerstdagen en een gezond en inspirerend 2015!

Groetjes Anita

Anoniem zei

Fijn om te lezen dat je weer wat geluksmomenten beleefd. En ze ook als zodanig herkent. Het hoeft niet groots te zijn, maar zit soms in kleine dingen. Maar opgeteld kunnen ze toch een glimlach op je gezicht toveren.
Ik wens je voor het komend jaar héél veel van deze geluksmomenten.
Fijne kerstdagen en een heel mooi 2015!
Liefs, Peetje

Berna zei

Een mooi blogje. Fijn om te lezen dat er ook weer geluksmomenten zijn. Maar ik kan me voorstellen dat deze dagen niet zoveel van deze geluksmomenten bevatten, zeker niet als je alleen bent.
Ik wens je hele mooie dagen toe en ik hoop dat in 2015 de geluksmomenten voor je zullen toenemen.
Lieve groeten
Berna

Linda zei

Ondanks dat de dagen voorbij gaan is het begrijpelijk dat deze dagen vaak niet de makkelijkste zijn zonder je liefste. Fijn om te lezen dat er soms toch weer heel even een klein zonnetje voor je schijnt. Ook al is het maar hel even .... het zijn de kleine dingen en kleine momentjes die je net die kracht geven om elke dag weer verder te gaan.

Ik wens je een goed 2015 toe en dat er maar meer van die mooie momenten op je pad mogen komen.
Lieve groet, Linda

Unknown zei

Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat. En zoiets heeft tijd nodig, dat gaat echt niet van de ene op de andere dag. Ik hoop,dat je steeds vaker van die geluksmomentjes zult ervaren. Groetjes, Nancy

Unknown zei

Wat ben ik blij te horen dat er opnieuw kleine geluksmomentjes in je leven zijn geslopen.
Het moet nu vooral heel moeilijk zijn zonder de allerliefste de dagen door te spartelen .
Ik wens jou een een fijne kerst en een nieuw jaar vol met kleine gelukjes
Lieve groet
Christel

Mijn Stijl zei

Mooi geschreven Hennie...en inderdaad de scherpe kanten van verdriet worden steeds minder scherp door deze geluksmomenten.
Wens je nog heel veel van zulke geluksmomenten!
Fijne kerstdagen en een mooi en gezond 2015!

Liefs,
Anita
(binnenkort nog eens wat afspreken?)

Easyliving zei


Hoe lang iets ook geleden is ...kort of langer ...het gemis blijft altijd schrijnen...ook mét geluksmomentjes is en blijft er die lege plek in je hart......misschien voel je het verschil iets meer...het genieten duurt net iets langer dan een jaar geleden...kleine lichtpuntjes...ik hoop Hennie dat je veel LICHT mag ontvangen deze dagen van allen die je dierbaar zijn......

Liefs Dinka

Jeanette zei

Hi Henny,

Dat heb je mooi verwoord en heel herkenbaar. Ik wens jou en je kinderen heel veel kracht en sterkte de komende tijd en dat er maar heel veel geluksmomenten voor jullie in het verschiet liggen. Toch hele fijne dagen en al het goede voor 2015.

Groet,
Jeanette

Mirjam zei

Lieve Hennie,
Wat fijn dat er weer ruimte is voor kleine geluksmomentjes, maar ik begrijp best dat kerst en de jaarwisseling daar niet bij horen... Dat zijn juist de momenten dat het gemis heel zwaar aanvoelt...
Ik wens je veel sterkte en kracht...
Heel veel liefs,
Mirjam

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Hennie, wat een groot gemis en vooral met de dagen die komen gaan.

Ik wens je hele fijne dagen samen met je kinderen, familie en vrienden toe.

En voor het nieuwe jaar heel veel geluksmomenten.

Lieve groet,

Loes

Unknown zei

Ik wens je veel moed en kracht voor 2015 en natuurlijk weer wat meer geluk en lichtpuntjes! Liefs Daniëlle

It's me zei

Tja meis...het is zo moeilijk...probeer van iedere dag een beetje te genieten...iedere dag een beetje meer....liefs Ria...❤️❤️❤️!

Home and Lifestyle zei

Dat heb je mooi geschreven Hennie. Het verlies van de persoon die het dichtst bij je stond en staat, dat is loodzwaar. Je mag trots op jezelf zijn en die geluksmomenten ook toelaten...vanuit zijn liefde voor jou gunt Otto je dat ook van harte, daar ben ik heel zeker van.

Ik wens jou en je jongens goede feestdagen en voor het neiuwe jaar veel moed en gezondheid toe!

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Het valt zeker niet mee Henny...goed om te lezen dat je ook wat geluksmomentjes hebt...
Desondanks toch fijne Kerstdagen.

Groetjes,
Inge, my choice

Judith zei

Vooral de (social) media doet je denken dat het gezellig 'moet' zijn met de feestdagen... hierdoor wordt het voor mensen die het moeilijk hebben extra lastig.

Ik hoop voor jou dat je de feestdagen goed doorkomt er er veel kleine geluksmomenten bijhoren... en dat voor 2015 die momenten groter worden!

Liefs Judith

p.s. had je het liedje gehoord wat Irene Moors zong bij Serious Request? De moeite waard om eens te beluisteren denk ik...

Maison Beldecor zei

Liebe Hennie,
ich wünsche dir viele schöne Momente mit Deinen Lieben.
Viele liebe Grüße
Bine

ida zei

Niets aan toe te voegen Hennie mooi verwoord .Wil je toch hele fijne kerstdagen en een goed 2015 !
Liefs ida

Esther zei

Juist dit soort dagen doen het verlies voelen. Maar ook de mooie herinneringen. Koester je geluksmomenten, er zijn je nog veel meer gegund.
Fijne kerstdagen!
Groetjes, Esther

lia zei

in deze maand mis je je geliefde het meest.
Fijn dat je toch weer wat geluksmomenten ervaart, want ik gun je het zo enorm.

Hoop dat je hele fijne dagen hebt.
Liefs lia

het moonhuis zei

Ik wens je alle goeds toe voor 2015 Hennie met nog veel vaker van die geluksmomenten, groot of klein.
Ik hoop dat je gezellige feestdagen gaat krijgen, want dat is je van harte gegund!!

Liefs Monica

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Lieve Hennie, zo begrijpelijk en voelbaar het gemis van juist die ene, die ene die met jou leefde en je lief hebt. dat gemis maakt ook deel uit van je leven, soms kun je denk ik met een glimlach denken aan, maar soms ook weer het grote verlangen voelen naar die ene. Soms ebt het weg en is er ruimte en soms dendert het even hard weer je leven binnen. Goed datgene die je lief hebt nog steeds deel uit maakt van je leven in je gedachten en in je lijf, dat is die ene en zijn liefde en verbondenheid het gewoon waard geweest. Toch hoop ik dat je fijne dagen zult hebben en misschien zien wij elkaar nog he, 2e kerstdag. Zou ik heel leuk vinden.

Ik heb trouwens 2 dingen op je site gezien, misschien kunnen we even contact houden, kun je het gelijk meenemen. (wel een gekke overgang, je gevoel en de waan van de dag, sorry.).

liefs en groetjes Pauline

Adeux zei

Lieve Hennie, mooi om te lezen over je kleine geluksmomenten (denk aan koolmeesje op pinda's voor mijn raam). Want eigenlijk zijn die kleine momentjes heel groot, omdat je ze heel bewust ervaart. Er weer oog voor hebt. Hoe moeilijk het leven soms ook is, je weer ervaart dat het leven waard is om geleefd te worden. Hoe klein dan ook. Ik wens je warme, zinnige maar ook gezellige kerstdagen toe en dat de kleine geluksmomenten in het nieuwe jaar steeds groter mogen worden! Hartelijke groet van Annemarie

Marjonel M zei

Hoi Hennie, Ik wens je hele fijne dagen toe met heeeel veel geluksmomenten, ook voor het komende jaar.

Liefs, Marjonel

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat heb je dat mooi verwoord Hennie: het gemis wat blijft maar ook die kleine geluksmomentjes die je weer kunt zien!
Het betekent ook dat hij, zolang hij in je gedachten is, altijd bij je zal blijven!
Ik wens je, ondanks je gemis, mooie feestdagen toe en vele kleine geluksmomenten voor 2015!

groet Trijnie

Madelief zei

Hallo Hennie,

Ik wens jou en je gezin ondanks het grote gemis fijne kerstdagen toe en een mooi en gezond 2015 met veel geluksmomenten!

Lieve groet,

Madelief

Huize Vizzini zei

Het is moeilijk in deze tijd...ondanks alles wil ik je toch fijne feestdagen wensen en tegelijk sterkte in deze moeilijke tijd.
Liefs Patricia

La Maison zei

Ik denk aan je.

Liefs
Hermine

Hillary'sHome zei

Lieve Hennie,
Het is voor ons vijf jaar geleden dat onze vier jarige dochter overleed.
Ik voel precies aan wat je schrijft. En wat fijn dat je mag merken dat het verdriet wat minder scherpe kantjes krijgt en je ook weer wat goede momenten mag beleven. Ik hoop dat je dat vast kan blijven houden, ook tijdens deze moeilijke dagen en je weer hoop geeft voor de toekomst.

Ik wens je een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2015.

Lieve groet, Hilgonda