Room 17

Room 17

27 februari 2015

Alweer een klus

 
Schilderklus


Het huis moet geschilderd worden. Een flinke klus waar ik totaal geen zin in heb. 20 raamkozijnen, 1 grote erker, 1 kleine erker, 8 luiken, een voordeur, tuindeur, een paar buitendeuren, een dakkapel, en een luifel . Boei en dakoverstek moeten ook gedaan worden. De luiken en de voordeur kan ik zelf doen, het overige schilderwerk moet ik uitbesteden. Diverse offertes aangevraagd ( prijzig! ) en nagedacht over de kleur.

Toen we het huis lieten bouwen kozen we voor grachtengroen (de geijkte kleur die zo goed bij dit type huis past) maar een paar jaar geleden schilderde ik de voordeur en de luiken grijs. Nooit echt content mee geweest want grijs is een lastige (buiten)kleur. Op een bewolkte dag neigt het naar blauw, op een zonnige dag naar groen. Bovendien heeft de grijze kleur geen krachtige uitstraling en ziet het huis er vooral in de winter periode ( kale tuin, kale bomen) een beetje saai en flets uit. Weer terug naar grachtengroen of kiezen voor een opvallende en krachtige grijstint? Wat vinden jullie? 

PS: De vorige klus ( “NIeuw Plan”) is bijna klaar.





40 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Het is niet te doen om deze schilderklus zelf uit te voeren, daar ben je maanden mee bezig wanneer je dat goed wil doen. Het opvragen van meerdere offertes loont, we hebben dat zelf regelmatig ervaren. De prijzen lagen soms ongekend ver uiteen.

Ik denk dat een donkergrijze kleur heel mooi zou staan. Wij hebben aan de tuinkant de deur, het kozijn maar ook de schutting en een kleine overkapping in die kleur gedaan en ik vind het nog steeds mooi!

Fijn weekend Hennie. Liefs, Ingrid

Unknown zei

Hier moet ook de buitenboel van het jaar gaan gebeuren.
Toevallig zag ik bij ons in het dorp bij iemand een hele mooie donkere kleur grijs...volgende week even aanbellen, hoop dat ze me de kleurnummers geven.
Ik zou voor donker grijs gaan, het is wel moeilijk te zien op het kleurenkaartje.
Succes met keuzes maken.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

All Seasons zei

Wat een werk zo'n schilderklus, maar een goede oplossing om deuren zelf te doen en de rest uit te besteden.
Tja de kleur.. ik hou erg van een donkere kleur op kozijnen, met daarnaast een lichte kleur. Wij hebben hier grachtengroen, ik vind het nog steeds prachtig.
Ik geloof graag hoe mooi het donkergrijs bij jouw huis zal staan!
Succes met je keus én het schilderwerk!

Fijn weekend
Lieve groet
Patricia


Paintings by Louise, Maison Louise zei

Mensenlief Hennie, wat een schildersklus.

Tja... kleur is altijd heel persoonlijk en eerlijk gezegd is grijs nu wel erg in de mode, maar hoe zit dat over één of twee jaar.

Als grachtengroen mooi bij het huis past en zeker in de wintermaanden een mooie en natuurlijk tint geeft, al is het zoals je het noemt de 'geijkte kleur'......, zal ik daar zeker voor kiezen.
Samen met de groen blijvende Buxussen maakt een mooi geheel.

Ben erg benieuwd wat het gaat worden.

Fijn weekend en lieve groet,

Loes




Janny zei

Ja, dat is een klus, zeg, dat wil ik graag geloven. Ons huis is wit met donkerblauwe deuren en kozijnen. Ik wil ook graag een andere kleur. Destijds kozen we dit omdat het mooi contrasteerde met alle omringende groen van de bossen. Maar nu zou ik ook gaan voor donkergrijs. Zelfs zwart vind ik erg mooi. Hier in de buurt is een huis met zwarte deuren en kozijnen en luiken, staat geweldig.
Succes, ben benieuwd wat het gaat worden!
Janny

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een enorme klus staat je te wachten wanneer je alles zelf zou willen doen!
Zou je niet kunnen kiezen voor half zelf doen (de makkelijke dingen) en half laten doen? Dat maakt het al goedkoper!
En de kleur: grijs is nu helemaal DE kleur maar wij hebben ook nog steeds dat grachtengroen hoor: dat blijft ook mooi!
Over een paar jaar zie je alles grijs en ben je helemaal "in" wanneer je groen op je kozijnen hebt!
Je moet het alleen doen als je werkelijk eens een keer iets anders wilt en niet omdat het mode is (hoewel ik jou daar niet voor aan zie dat je het daarom zou doen hoor)
Wanneer je toch voor grijs gaat zou ik de donkerste nemen: die gaat het minste naar blauw neigen (denk ik)
Succes met kiezen!

groet Trijnie

Anoniem zei

Jeetje, wat een klus...Ik zie de mensen van kunstofkozijnen zich al in de handen wrijven, haha. Nee hoor, schrik niet, daar zou ik ook nooit voor kiezen, hoe vaak we hier ook al eens een aanbiedingen voor hebben gehad en mensen hier in de buurt voor gezwicht zijn, GEEN HAAR OP MIJN HOOFD! Maar het blijft een mega-klus. En altijd afwachten of het er echt weer jaren tegen kan, zoals ze zo vaak beloven...Misschien een tip om bij mensen in de buurt te vragen, die het een jaar geleden hebben laten doen, of ze nog steeds tevreden zijn? De kleur: ik vind de donkerste op je stalen-kaart heel mooi. Succes met alles! Het wordt vast heel mooi, want je hebt een prachtig huis!!
liefs, Peetje

Anoniem zei

Oh Hennie, wat een klus!
Als het nog een beetje mooi weer is kun je tegelijkertijd nog wat zonnestralen mee nemen. Maar je hebt gelijk om ook een stuk uit te besteden.
En wat de kleur betreft: ik vind dat heel moeilijk. Ik hou niet zo van grijs, vind het een saaie sombere kleur. Een beetje contrast vind ik wel mooi, dat geeft een beetje leven.
Ik wens je veel succes!

Lieve groet,
Gerry

Anneke zei

Hallo Hennie het wordt je niet gemakkelijk gemaakt met al onze meningen. Ja omdat je niet zo een twee drie zo'n klus geklaard hebt kan ik me voorstellen dat je er goed over na denkt. Zelf hebben we grachtergroen en ik vind het nog steeds mooi. Maar als ons huis weer opgeschilderd wordt ga ik ook voor donkergrijs. Zo mooi.
Sterkte met de keus en een fijn weekend,
Liefs Anneke

Brenda zei

Wat een pittige schilder klus daar kun je zeker tegenop zien.
Maar als het allemaal weer klaar is kun je er lekker van genieten.
Ik zal zelf ook donker grijs kiezen.
Succes er mee.
Groetjes Brenda

Marjan zei

Mijn huis is er binnenkort ook weer aan toe... Maar gelukkig heb ik mijn eigen huisschilder (Rob) die de klus voor mij klaart. ;) Over de kleur zijn wij het al eens (ten minste, na lang gezeur heb ik hem kunnen overhalen dat mijn keus toch de beste is). Bij mij wordt het dus grijs. Maar, zoals je zelf al zegt, is grachtengroen een mooie passende kleur bij jouw huis. Met recht, grijs is nu een modekleur, je wilt er lang mee doen. Toch? Ik stuur Rob gewoon in twee jaar weer de ladder op (maar sssh vertel hem dat niet).

Liefs, Marjan

Alie zei

Wij hebben vorig jaar ons huis van bruin gelakt naar antraciet met heel lichtgrijs laten verven. Ben zelf helemaal weg van deze kleur en heb het binnen ook op een paar deuren gezet. Volgens mij is het antraciet van Sikkens, een hele mooie donkergrijs zonder blauwneiging (had dat ook een keer). Als we het de volgende keer weer laten verven, doe ik het helemaal in deze kleur, zonder lichtgrijs. Staat superchique :)

Mirjam zei

Hoi Hennie,
Ik kan me voorstellen dat je je hoofd breekt of je de boel weer in grijs moet doen of een andere kleur. Zelf zou ik voor grijs gaan, maar dan alles in grijs, dus niet in combinatie met crème. En dan lekker donkergrijs...
Wij wonen in een huurhuis en zo'n 7 jaar geleden zijn alle kozijnen vervangen door kunststofkozijnen. Nou hou ik daar helemaal niet van, maar ik ben wel nog steeds heel erg blij dat men voor grijs heeft gekozen... en verder heb ik er geen onderhoud aan natuurlijk, ook wel handig.
Maar ik blijf houten kozijnen het mooiste vinden. Maar dan heb je wel het schilderen elke zoveel jaren ja...
Succes met deze mega-klus...
Ik wens je een heel mooi weekend,
Liefs,
Mirjam

Corine(THUIS) zei

Poe Hennie dat is echt een megaklus! Wij hebben het verdeeld over 2 jaar, laten doen vonden we veel te duur, dus we doen het zelf alleen duurt het wel langer.. Wij hebben gekozen voor de kleur of-black. Ik ben er heel blij mee!

Unknown zei

Ik fenk ook dat donkergrijs, antraciet of zelfs zwart mooi zal staan. Succes met kiezen. Fijn weekend. Groetjes, Nancy

lia zei

Ik zou ook voor heel donker grijs kiezen, omdat het een kleur is die ook heel chique is en bij jou huis past.
Het is idd een megaklus om het zelf te doen. En de prijzen zijn soms niet leuk. Als je het uitbesteed let dan wel op dat goedkoop ook duurkoop kan zijn.
Jan moet regelmatig klusjes opknappen van schilders die het even snel deden, en dan later komen er problemen waardoor het nog duurder word.
Succes met je keuze.

Fijn weekend
Liefs lia

Berna zei

Als je het mij zou vragen; bij jouw huis zou ik voor klassiek groen gaan. Verveelt nooit.
Fijn weekend en succes met je keuze.

It's me zei

Liefs van mij.....x!..mooi hoor...!

It's me zei

Liefs van mij.....x!..mooi hoor...!

Bij Guusje Thuis zei

Grijs, misschien zelfs nog wat donkerder dan wat je nu hebt!

Aan de voorzijde van ons huis heeft de architect ooit ook bedacht dat het grijs mocht zijn en die ral-kleur houden we maar aan ... hoewel ik neig naar tint donkerder maar dan vallen we bij de buurhuizen uit de toon :)

Athomebymy zei

Goh wat een klus , ik heb zelf dinsdag een halve dag een één raam gezeten ... ik zou er niet graag zelf aan beginnen ...
Jij gaat vast en zeker de mooiste kleur er uit kiezen ...

Liefs Petra

Chantal (uit het Zuiden) zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Judith zei

Tja, ook ik zou voor de donker grijze tint gaan... En je hebt groot gelijk dat je het grootste gedeelte uitbesteed, want voor jou alleen is die écht niet te doen!

Succes met kiezen, fijn weekend X

het moonhuis zei

Ja duur he zo'n offerte, je schrikt je wezenloos, maar er zelf aan beginnen is geen optie, het is te veel. Ik zou een zo donker mogelijke kleur kiezen, bijna zwart.
Succes met kiezen!

Liefs Monica

Adeux zei

Hoi Hennie, nee.... geen grijs, grachtengroen of zwart. Maar de kleur dovetail. Prachtig. Jij kan jouw huis zo'n mooie Belgische uitstraling geven. Ik mail je wel wat voorbeelden. Morgen pas, want straks de bloggers- en volgersdag! :-) Hartelijke groet van Annemarie

Passione Helena zei

Dat is een hele klus, we weten er alles van met de vele raampartijen...en er hangt een pittig prijskaartje aan om het uit te besteden, maar ook geen klus om zelf uit te voeren. Wat een dilemma dan om de juiste kleur te vinden hé? Gezien wij dezelfde gevelsteen hebben, denk ik dat Annemarie gelijk heeft. Zwart lijkt mij sowieso te hard...mijn eerste gedachte was ook een taupetint. Dovetail lijkt mij ook een erg mooie kleur, die goed bij het geheel zal passen. Hoop dat de vele meningen het niet nog moeilijker voor je maken.

Succes met het maken van de juiste beslissing.
Wens je een heel fijn weekend!
Liefs, Helena

Unknown zei

Ik zou gaan voor zwart of anders heel donkergrijs. Mooi ook bij de kleur van de stenen de lichte kleur van het raamwerk.
Succes met de klus!
Groetjes, Marion

eigen thuis zei

Dat is inderdaad een hele klus!! Ik zou ook voor heel donkergrijs gaan. Hier hebben we antracietgrijs op onze aanbouw en ook op alle deuren en draairamen. Kleur kiezen blijft moeilijk vind ik, succes ermee.

Liefs Gonda

La Maison zei

Een rib uit je lijf om het huis te laten schilderen. Wij hebben vorig jaar voor een goede schilder gekozen, er zijn ook prutsers, die even een borstel over het oude schilderwerk halen en er dan zo overheen kalken. Dus let op, garantie moeten ze geven en minstens een jaar.
Kleur is moelijk, maar let wel op de zo'n. Felle zon op donkere verf, maakt het snel heel dof. Ik spreek uit ervaring, dat merk je.
Maar jou kennende komt het helemaal goed.
Succes dus en liefs,
Hermine

Chantal (uit het Zuiden) zei

Hallo Hennie,

even opnieuw een reactie plaatsen.
Gisteren ging er iets fout.

Ben van mening dat er grijs op moet. Wij zelf hebben een soort leemkleur grijs op onze poort en voordeur. Ben er al een aantal jaren blij mee. Voorheen ook al eens rijtuigen groen gehad.

Mijn man is zelf schilder en ondanks dat verander ik niet snel van kleur.

Fijn weekend.

Groetjes Chantal

Unknown zei

Ik heb vorige zomer een hele week geverfd ( dezelfde kleur) enkel één zijde van het huis , dit jaar word het de zuidkant .
Je moet er goesting voor hebben ;)))
Ik zou gaan voor gauntlet gray of dorian grey , maar ja , dat is mijn mening .
Je zal er wel uitkomen .
Groetjes
Christel ,Garcyasplace

Ús hûs ús thús zei

Pfff wat een klus. En lastig om de kleur te kiezen. Op de foto's vind ik de huidige kleur ook mooi.
Ons huis is op dit moment ook geschilderd in de traditionele kleuren. Ik zou het zelf ook erg lastig vinden om nieuwe kleur te bedenken. Maar het lukt je vast om een goede keuze te maken. Je huis is zo prachtig dat het altijd wel goed zal zijn :).
Fijn weekend nog. Groetjes van Aleta

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Petra zei

Volgens mij, hoe donkerder hoe heter het wordt, en hoe eerder het weer moet. De kleuren uit de kleurenstaal vind ik wel bij je passen beetje de middelste misschien en t.z.t alles in een kleur?

Succes!

Groetjes Petra

Marjon zei


Hallo Hennie, wat een klus zeg en omdat zelf te doen...bijna een onmogelijke opdracht...Ik zelf zou kiezen voor de prachtige KLEUR BLACK FOX, zo gaaf bij jou mooie huis....ik zag je hebt al zoveel adviezen gekregen..dus blijft moeilijk...fijne zondag en veel succes lieve groet Marjon

my way of living zei

Dat vind ik echt moeilijk.
Een kleur kiezel blijft moeilijk.
Bij ons zat er een rare kleur blauw op.
En dat is marine blauw geworden.
Maar het word vast een mooie kleur.

gr. Anita

Els zei

Zo donker mogelijk, lekker stoer :-)
Kan niet wachten tot wij ooit geld genoeg hebben voor nieuwe ramen...er zitten nu van die afschuwelijke kunststofkozijnen in, moesten ze echt uit de handel halen ;-)

Fijne week en succes met kiezen
X Els

Unknown zei

Hallo Hennie,

Over een klus gesproken...! wat een werk zeg! Wij hebben ons huis in zwart met roomwit geverfd! Super mooi en past bij een landelijke uitstraling..

Donkergrijs kan ook maar als je in je huis al veel grijs tinten hebt is het misschien wel leuk om voor zwart te gaan! aks je dan iets grijs in je raamkozijn hebt staan kleurt dat mooi bij zwarte ramen!

Succes ermee!
Groetjes, Priscilla
diybypepris.blogspot.com

ida zei

Oh Hennie wat een klus ,dat word heel veel werk en kwa kleur tja persoonlijk vind donkergrijs mooi , maar succes keuze !
Liefs ida

Anoniem zei

nice pics
thanks for sharing


Obat Herbal Sipilis