Room 17

Room 17

16 augustus 2015

Brocante en gerdarmes

Brocante en gendarmes

Daar sta je dan op een snikhete overvolle Franse brocantemarkt. De hele dag rondgestruind en prachtige spullen gescoord maar niet blij met de buit want tijdens een korte pauzestop is onze tas met waardevolle spullen gestolen. We zijn  (heel dom) in een welbekende zakkenrollers truc getuind. Als we even zitten uit te blazen in een drukke dorpsstraat worden we benaderd door een vriendelijke Française en tien seconden later komen we tot de ontdekking dat onze tas is verdwenen. Beduusd staan we om ons heen te kijken. Ik zie nog een glimp van de dievegge, ren achter haar aan en maak stampei, maar dan besef ik dat niet zij maar een handlanger de tas heeft weggegrist. Balen!! Wat een flutbegin van onze vakantie! We blokkeren onmiddellijk onze bankpassen ( mobieltje hebben we gelukkig nog) inventariseren de schade en gaan op zoek naar een gendarmerie. Op het plaatselijke bureau treffen we twee vlijtige gendarmes met een rammelende ventilator en een trage pc. Geen wifi, dus aan onze handige vertaal app hebben we niets. In ons beste Frans vertellen we wat er is gebeurd en een uur later staan we weer buiten met een Récépissé de dépôt de plainte. Onze objets volés: Billets de banque, carte nationale d'identite, carte vitale, cartes bancaires, appareil photo, clefs de maison et de voiture. Reisverzekering? Non! Niet aan gedacht omdat het zo ontzettend hectisch was voor ons vertrek. We kunnen dus fluiten naar onze Canon camera's, geld, reservesleutels, reservelenzen etc. Afijn in ieder geval nog in het bezit van een lading brocante : Een schattig tuinstoeltje, oude potten, lijsten, boeken, schalen , serviesgoed etc. De eerste aanwinsten staan inmiddels in de webshop:   Room 17
Rest volgt binnenkort.


27 opmerkingen:

Unknown zei

oh wat erg! jeetje mina zeg :-(

liefs, Debby

Anoniem zei

Tja, dat is enorm balen, Hennie!
Het zijn van die gemene grapjes.
En ondanks je mooie buit ben je toch waardevolle spullen kwijt!
En moet je alles maar weer in orde krijgen!
Sterkte!

Lieve groet,
Gerry

Home and Lifestyle zei

Dat is echt vreselijk balen! Daar word je toch ontzettend boos van. Wij hebben een doorlopende reisverzekering, zodat je daar nooit aan hoeft te denken. Maar het voorval zelf kan volgens mij iedereen overkomen hoor, mij in ieder geval wel. Ik let overal altijd wel erg op mijn tas, maar als er iemand doet alsof ie bij wijze van spreken een hartaanval krijgt, verslapt de aandacht toch vanwege je zorgen om het zogenaamde slachtoffer. Dan is een beroving zo gepiept.

Een hele kleine troost dat je wel mooi brocante had gevonden.

Liefs, Ingrid

Jolanda zei

Vreselijk balen, het leuke is gelijk van zo'n tripje af. Wij hebben ook een doorlopende reis en annuleringsverzekering, ideaal in zo'n situatie. Maar hoe alert en oplettend je ook bent, zo'n beroving kan volgens mij iedereen overkomen. Succes met de verkoop!

Ús hûs ús thús zei

Wat ontzettend vervelend! Ik kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent. Ik hoop dat je ondanks alles toch nog een beetje kunt genieten van de rest van je buit. Want dat ziet er erg mooi uit!
Fijne zondag nog. Groetjes van Aleta

Brenda zei

Wat balen zeg.
Van te voren weet je dat het kan gebeuren maar toch trap je er in, wat een streek he.
Je hebt wel mooie spullen meegenomen.
Groetjes Brenda ( wonen in je eigen stijl)

Janny zei

Wat vervelend voor jullie, zeg!
Dan is de lol er wel een beetje af, he? En gelijk weer zoveel geregel in je vakantie. Echt balen, hoor.
Gelukkig heb je dan nog wel wat leuke spullen mee kunnen nemen. Dat verzacht het een beetje.
Sterkte met de afhandeling!
Liefs,
Janny

Unknown zei

Dat was inderdaad een avontuur! Dan schrik je toch even dat jouw dat nu overkomt! Ik kan het me helemaal voorstellen....
Gelukkig hadden jullie al mooie spullen gescoord!
Maar dat geregel en de hele rompslomp wat er weer bij komt kijken...niet leuk.
Ik hoop dat je alles goed afgehandeld krijgt!

Groet Anita

het moonhuis zei

Hier was ik al bang voor toen ik je vorige post las. Echt ontzettend balen, wat schrik je dan he. Echt niet leuk en zo jammer van de pret.

Liefs Monica

Unknown zei

Ohh , wat erg Hennie , bankkaarten enzo dat is makkelijk te blokkeren maar hoe doe je dat met de autosleutels , daar sta je dan .
Wat een rot avontuur .ik zou ook in alle staten zijn.
Ik hoop dat je snel kan vergeten .
Groetjes , christel
Garcya's place

Margo van Schaick zei

Dat is geen leuk begin van de inkoop"vakantie". Wat zal je gebaald hebben. Gelukkig had je al mooie spullen gekocht. Ik hoop dat je toch nog hebt kunnen genieten van de vakantie in Frankrijk.
Groet, Margo
(casadinarda.bogspot.nl)

Anneke zei

Wat is dat balen zeg. Het lijkt me zo naar om zo iets mee te maken. Daar zit je dan zonder bankpas. Gelukkig hebben jullie al mooie dingen kunnen scoren. Maar naar is het zeker.
Liefs Anneke

Anoniem zei

Ik denk dat je dan in het Frans een paar goden hebt aangeroepen! Tja, en die gendarmeriekes zijn dan toch beperkt in hun taal in een wereldstad N.B.! Volgens mij komt er alleen maar een "olalala" uit met een naar de hemel gerichte blik. Daar heb je wat aan. Hopelijk komt alles, verzekeringstechnisch, weer in orde, maar de schrik zit er goed in. Gelukkig is je eigen 'buit' zeer de moeite waard en heb je de rest van de vakantie toch nog kunnen genieten.
Liefs, Peetje

It's me zei

He bah wat naar.....echt zo niet leuk....ik ga gauw even kijken in je shoppie....liefs Ria x

lia zei

Oh, wat erg..., en dan moet je ook nog in je beste Frans vertellen wat er gebeurt is.
Dit gebeurt je nu niet meer.

Corine(THUIS) zei

Je weet dat het veel gebeurt, maar als het jou dan overkomt.. Vreselijk balen! Nu dan misschien toch een doorlopende reisverzekering afsluiten?
Maar hoe ging dat nou verder zonder autosleutel, ben je gaan liften mét al je nieuwe aankopen??

It Is The way of life zei

Jeetje dat is erg Hennie , en dan sta je daar alles weg ....hoop dat alles goed is gekomen en ben je van de schrik bekomen .Je hebt wel mooie aanwinsten gekocht!
Liefs Ida

It Is The way of life zei

Jeetje dat is erg Hennie , en dan sta je daar alles weg ....hoop dat alles goed is gekomen en ben je van de schrik bekomen .Je hebt wel mooie aanwinsten gekocht!
Liefs Ida

Bij Sandra Thuis zei

Quel horreur ! Dat is erg zeg, bestolen worden...
Heel jammer dat het jou overkomen is, hopelijk heb je snel de rompslomp achter de rug.
Maar mooie aankopen heb je weer gedaan!
Groetjes,Sandra

dea zei

Vraiment désolé pour vous, j.espere que vos vacances vous laisseront quand même de bons souvenirs de France. Amitiés Dea

Hillary'sHome zei

Wat een vervelend begin van de vakantie. Je waardevolle spullen kwijt en al de rompslomp die je er ook nog van krijgt.

Gelukkig heb je wel mooie spullen weten te bemachtigen.

Lieve groet, Hilgonda

Secondhand & Sober zei

Jeetje wat een pech!! En wat een aasgieren.. pfff zo zie je maar weer dat mensen niet te vertrouwen zijn zo in het buitenland..!!

Liefs
mandy

Marjonel M zei

Heel vervelend als je zoiets meemaakt op je vakantie. Maar je hebt wel mooie spullen mee terug genomen.

Mirjam zei

Oh Hennie, wat vreselijk. Je denkt altijd 'dat overkomt mij niet, ik let echt wel heel goed op'. Maar ja, zo zie je maar. Die lui zijn zo gewiekst.
Liefs,
Mirjam

Unknown zei

Wat erg zeg! Hopelijk ben je de schrik weer een beetje te boven!
Groetjes, Henrike

Roelie Steinmann Photography zei

Dat is flink balen zeg en een hoop gedoe. Gelukkig heb je wel allerlei mooie spullen mee naar huis kunnen nemen.

groetjes Roelie

flowers on my table zei

Oh that is terrible Hennie, it tends to spoil your holiday. I hope you managed to enjoy yourselves despite everything.Much love, Linda xx