Room 17

Room 17

28 september 2015

Herfst in de tuin

 
Herfst
 
Bijna herfst maar het is nog heerlijk groen in onze tuin. Hier en daar wat herfstaccenten aangebracht, wilde  appeltjes op de tuintafel(s) en een paar grote bolchrysanten gekocht. Ook voorzichtig begonnen om de tuin weer winterklaar te maken. De tuinman snoeide een paar weken geleden de laurierstruiken en coniferenhagen en zelf probeer ik de borders en de buxusvakken in orde te maken. Heb een flinke griep achter de rug dus echt snel gaat het niet met alle tuinklussen. Een fijne week allemaal!
 
 
 





20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Staat sfeervol Hennie, zulke appeltjes in de tuin doen het altijd goed. Ik heb de bolchrysant niet gekocht, ik krijg in augustus altijd de kriebels van die planten als ik ze al in het tuincentrum zie staan. De voorbode van de herfst...daar heb ik elk jaar weer moeite mee.

Beterschap en rustig aan herstellen hoor!

Liefs, Ingrid

Janny zei

Ach wat vervelend voor je dat je ziek bent geweest, Hennie. Hoop dat het nu een beetje beter gaat.
Ik doe niet heel veel aan het winterklaar maken. Al onze struiken zijn in het voorjaar gesnoeid en meer hoeft nog niet. Ik laat planten ook altijd zó afsterven, dan blijft er wat reliëf in de tuin. Wel weer meer werk in het voorjaar, maar ja...
Veel plezier nog met je altijd zo mooie tuin!
Liefs,
Janny

Anoniem zei

Je tuin ziet er heel sfeervol uit, Hennie!
Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt!

Lieve groet,
gerry

Roelie Steinmann Photography zei

Prachtige sfeer foto's van tuin.

Groetjes Roelie

Unknown zei

Wow, wat heb jij een prachtige tuin!
Lekker rustig aan doen, hopelijk blijf de winter nog even weg.

Liefs,
www.liveforthisstyling.blogspot.nl

It's me zei

Ziet er mooi uit hoor Hennie....beterschap liefs Ria x

Unknown zei

Die lastige griep! Het hoort een beetje bij de weersveranderingen.
De accent veranderingen zien er dan wel fantastisch uit.
Zo heeft elk seizoen zijn voor en nadelen.

^_^ liefs Jilly

Anneke zei

Ik heb hetzelfde als Ingrid kriebels krijg ik van de chrysant in de zomer. Zo'n aankondiging van de herfst. Ik hoop dat het intussen wat beter met je gaat want je kunt flink ziek zijn van een griep. Wat ziet je tuin er weer sfeervol en tiptop uit. Zo leuk ook de appeltjes .
Nog een fijne week, liefs Anneke

Anoniem zei

Leuk en sfeervol die appeltjes zo her en der. Zeker in zo'n grote tuinvaas een mooi gezicht. Bij mij liggen ze ook her en der: in het gras waar ze vallen, vol met blutsen en wormen...haha. De beste haal ik er soms nog uit om appelmoes van te maken, maar toch gebruik ik daar liever de nog hangende voor. De rest gaat de composthoop of groene bak in. Maar zo, quasi-weg nonchalant gerangschikt hebben ze eigenlijk dan nog een mooiere waarde...En de vogels zullen het roerend met me eens zijn...en de wormen...;-)
Beterschap!
Liefs, Peetje

Easyliving zei

Mooie sfeer in je tuin.......net die kleurtjes van de appels doen het hem.
Vervelend joh die griep....hoop niet dat ie al te veel roet in je septembermaand gegooid heeft ;-)

Liefs Dinka

ByMir zei

Hopelijk gauw weer helemaal op de been.
Mooie foto's van jullie tuin.

Fijne zonnige dag.

Lieve groet,

Mirjam
MaDeLiefste

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat een mooie kleur appeltjes zeg! Zo zie je ze niet vaak.
En dat maakt het nog mooier om mee te decoreren! Beterschap.

groet Trijnie

flowers on my table zei

Hello Hennie, sorry you have been unwell, hope you are feeling a little better after working in the garden. It all looks beautiful. I do love this time of year. I made apple pie this week, which we have been enjoying. Much love to you, Linda xx

Onder de rieten kap zei

Zulke mooie foto's weer Hennie! Hier ook volop aan het buxussen knippen, het is een heel karwei, vooral als je net heel erg de griep hebt gehad, wens je beterschap en geniet rustig in het zonnetje!
Liefs,Yvonne

Hillary'sHome zei

Een sfeervolle tuin en mooi gedecoreerd. Mooie foto's ook weer.
Ook dit weekend wordt het nog heerlijk weer. Lekker om nog in de tuin bezig te zijn en nog zelf wat aan te sterken.

Fijn weekend.

Lieve groet, Hilgonda

Judith zei

Bij jou is het griepvirus dus ook al langsgeweest... Hier ook al 3 van de 5 gevloerd geweest en nu heb ik het de laatste dagen vaak steenkoud, dus hopelijk word ik niet nummer 4.

Geniet nog maar eventjes lekker van het mooie zonnige weer en hopenlijk ben je dan weer snel helemaal opgeknapt!

Unknown zei

Wat staat dat leuk de appeltjes!
Het is wel een enorm werk denk ik jou tuin..
Hopelijk ben je inmiddels weer helemaal opgeknapt!
Groetjes, Lydia

Bij Sandra Thuis zei

Ziet er weer gezellig uit bij je!
Heb zelf nog niet veel gedaan in de tuin, net terug van vakantie,dus schuif het nog even voor me uit!
Groetjes,Sandra

Alie zei

Gezellig, al vind ik het altijd jammer dat de zomer weer ten einde is. Doe rustig aan, wat je vandaag niet afkrijgt, komt morgen wel!

Unknown zei

Wat een mooie tuin! Die zwarte potdekselschuur
met vergrijsde rieten stoeltjes ervoor..
prachtig plaatje! Ziet er ook erg strak en netjes uit!
hou ik van.. ;)
Groet, Leonie