Room 17

Room 17

9 januari 2017

Breathe and Delete



Breathe and Delete

Het nieuwe jaar is begonnen en strekt zich als een blanco vel voor mij uit.
Geen agenda's, afspraken, deadlines en vergaderingen. Sinds ik een tijdje geleden mijn (vaste) baan aan de wilgen heb gehangen ziet het leven er een stuk overzichtelijker uit. Minder verplichtingen en meer vrije tijd. Geen wekker, snooze button, geen ochtendspits en geen rumoerige leerlingen in het klaslokaal. Gewoon nog een keertje omdraaien en het dekbed over mijn oren trekken. Wat een luxe! Eindelijk tijd voor de boekenstapel op mijn nachtkastje, de tijdschriften op de badrand, de herhalingen van Floortje naar het einde van de wereld en de cursus Frans.
Na een paar hectische en slopende jaren heb ik mezelf (schoorvoetend ) in de relaxmodus geparkeerd. Niet meer rennen, vliegen, doordenderen, multitasken, het hoofd boven water houden en niet meer op mijn tenen en tandvlees lopen. Uitrusten en bijtanken want body en mind moeten weer in balans komen.
Op tijd naar bed, weer opnieuw leren slapen, tien glazen water per dag drinken, elke week een flinke hoeveelheid broccoli, avocado's en gojibessen op het menu, met frisse tegenzin naar de sportschool en de shiatsu masseur.
Breathe and delete en slow down achter de geraniums. Sneu? Welnee, uiterst comfortabel! Ontstressen en ontladen. Pauzeren en weer ademhalen. Daar knapt een mens van op! Geen TO DO list meer maar een Wishlist, Bucketlist en Spotifylist. Op de bank met Norah Jones, Ed Sheeran, Simply Red, de columns van Susan Smit en de Buddhify mindfulness app.
En niet meer als een doldwaze Mega Mindy rondrennen want 24/7 fulltime supervrouw zijn is zo ongelóóflijk vermoeiend. Exit Mega Mindy en exit roze jumpsuit ;-)
2017 staat in het kader van ontspannen en genieten. Mijn hoofd, hart en Icloud weer voorzichtig vullen met nieuwe ideeën en inspiratie. En dat alles vanuit mijn luie stoel.Wow! Wat een mooi begin.

 Lees ook: Nieuwe start/Prettig weekend/Tired/Inspired/Weduweopreis

13 opmerkingen:

It Is The way of life zei

Goeie start hoor ik wens je veel succes!
Lieve groetjes Ida.

It's me zei

Knap hoor!?....en zeker als het financieel ook kan...ik wil ook!!.....Hellup !!.....liefs Ria x ❤️

Coby Breitner zei

Als het allemaal kan heb je groot gelijk! Lekker je ding doen en LEEF
Groetjes Coby

Home and Lifestyle zei

Dit klinkt bijzonder goed maar na die tropenjaren is het je van harte gegund. Ik hoop dat 2017 een heel ontspannen en fijn jaar voor je wordt.

Liefs, Ingrid

flowers on my table zei

Hello Hennie, you definitely have the right idea! Wishing you a very happy and healthy new year.Sorry i haven't visited in a while. So glad to see you are still going strong and inspiring me with your beautiful images and goods.Have a nice long rest until you feel ready to go again. Much love, Linda xx

Nicole Claudia zei

Je hebt groot gelijk. Dat was wel héél véél van alles. Tijd voor een ommezwaai... Goeie start heb je gemaakt ik wens je veel succes!

Groetjes, Nicole

my way of living zei

Helemaal lekker.
Geniet er lekker van.

Unknown zei

Klinkt zo mooi , ik hoop dat het jou ook lukt !
Succes !
Groetjes , Christel van Garcya's place

Ger zei

Fijn om te lezen dat de beslissingen die je genomen hebt je goed gedaan hebben.
Het is je van harte gegund lieve Hennie dat je de balans in het leven terug gevonden hebt.

Liefs,Ger

'Inga' zei

Klinkt goed! Het is je van harte gegund!

van alles wat in huis en tuin. zei

Wanneer je alles niet meer kunt bijbenen is er idd (wanneer je kunt) maar één oplossing: stoppen. Heerlijk dat je je er goed bij voelt want het is toch altijd een sprong in het diepe!
Geniet er van....je verdient het!

groetjes Trijnie

Adeux zei

Hoi Hennie, het is nooit te laat om te beginnen met leven! Dat wil zeggen in balans met inderdaad lichaam en geest. Wat de aanleiding ook geweest moge zijn. Bij jou het overlijden van je man, waardoor je in een maalstroom terecht kwam. Bij mij door een ongeluk, waardoor ik gehandicapt raakte en werd afgekeurd. Nu heb ik mijn leven ook weer op de rit en in balans. Je hebt een moedig besluit genomen om de zekerheid van je baan op te geven, maar je krijgt er heel veel voor terug!

Judith zei

Prachtig geschreven... Je zou een goede schrijver zijn... misschien is dat iets voor je bucketlist vanaf je luie stoel? O nee, nu eerst even lekker tijd voor de zorg voor jezelf!

Fijn voor jou en de kinderen dat er de ruimte is om die baan op te zeggen en een pas op de plaats te maken... Een wijs besluit. En ook dat getuigt van kracht!

Fijn weekend