Room 17

Room 17

30 augustus 2011

Brocante België

 
Brocante in België

Belgisch onderzoek heeft uitgewezen dat een derde van de consumenten wel eens een rommel of brocante markt bezoekt. Sinds 2008 zijn de bezoekersaantallen explosief gestegen (40%)! Gemiddeld geven we 60 á 70 euro op een brocantemarkt, mannen besteden meer dan vrouwen. Dat niet alleen de bezoekersaantallen zijn gestegen maar ook de prijzen, is een feit. Goed speuren en afdingen is het devies, of je geluk nog eens opnieuw beproeven op een later tijdstip....

Onlangs hebben we weer vier dagen bij onze Zuiderburen rondgestruind. We gingen naar Brussel, Tongeren en we bezochten een paar brocantemarkten in de regio. De antiekmarkt in Tongeren (iedere zondag) is niet goedkoop, maar wel de moeite waard.
Je vindt er mooie brocante, en het aanbod is zeer gevarieerd : Paspoppen, hutkoffers, spiegels, kroonluchters, meubels, zilver, kristal en servies. De marktkramen staan langs de middeleeuwse stadswal, er zijn veel antiekwinkels en gezellige terrasjes waar je even uit kunt blazen. Foto's van onze brocantebuit volgen binnenkort, nu eerst een paar sfeerplaatjes van Tongeren.














      Antiekmarkt Tongeren
       ( Iedere zondag van 6.00 tot 13.00)
           Antiekmarkt Brussel ( Zavel )
( Iedere zaterdag  van 9.00 tot 18.00 , zondag 9.00 tot 14.00 )


Foto's Room 17

27 opmerkingen:

Mayflower zei

Wat een geweldige sfeerplaatjes Hennie. Prachtig die oude paraplu's op de eerste foto.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Lilli LIEBELIG zei

Wat een geweldige schatten van de rommelmarkt! Ik hou echt van je blog! Ik heb vaak meer dan naar je kijken.
Veel groeten.
Lilli
www.lillisvintagewelt.blogspot.de

Home and Lifestyle zei

De foto's zijn bijzonder uitnodigend Hennie, de aanvangstijden van de markten echter niet hihi!

Lieve groet, Ingrid

Le Style zei

Die eerste foto, zo mooi!
De foto's stralen zo'n heerlijke authentieke sfeer uit.....
Ben zo benieuwd nu naar jullie vondsten.
O ja, heerlijk hoe jij kan filosoferen
op de zaterdagmiddag;-). Heb er van genoten!

Fijne avond, lieve groet

Haikey love of living zei

Heerlijk sfeertje. Ik ben heel benieuwd naar jullie vonsten.

fijne avond!

Haikey

Verrassend Goed! zei

Prachtige foto's en heerlijke sfeer.
Ben benieuwd naar je vondsten.
warme groet,
Marianne

Ido zei

I think European antiques are the best in the world, aesthetics is a big thing there, while here in America we settle for cheap disposable furniture and accessories. The trend of selling European antiques here in America has made the prices gone sky rocketing. I would love to own a piece of Europe, just one and I would be happy, may be one day. Thank you for the beautiful images.
Wishing you a fantastic day!
XXX Ido

Nicole Claudia zei

Wat een prachtige foto met die paraplu's op een rijtje... die kleurtjes...

Ik denk dat het daar heel mooi is om te kijken en natuurlijk om wat moois te kopen.

Ik ben benieuwd naar de foto's van je brocantebuit!

Groetjes, Collie

It's me zei

Mooi foto's Hennie....liefs van mij...enne knuffel.....xxx...xxx...xxx...

Ann zei

Lovely finds!

I am curious about that curved door in the second photo...

RUW MET STIJL zei

Heerlijk om rond te struinen op de rommelmarkt.
A.s zaterdag ga ik met mijn zus naar Lille.
Heb er erg veel zin in.
Een mooi plaatje zo met die paraplus
Een fijne dag,
Ellen

Anita zei

Ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me het einde!De foto's spreken voor zich.Ben erg benieuwd naar de buit!!
Groetjes Anita

Janny zei

Ja, ik ben er wel eens geweest. Heerlijk om zo te struinen langs mooie oude spulletjes.
Ik heb er destijds prachtig bestek en glazen gekocht.
Hubbie heeft er helemaal niks mee, dus eerdaags ga ik maar weer eens een vriendin polsen, denk ik.
Groetjes,
Janny

Kom Achterom zei

prachtige foto's hoor! en ja voor koopjes kun je alleen nog bij verenigingen terecht tegenwoordig bes jammer eigenlijk!
fijne dag
Yolanda

Bonjade zei

Heerlijke beelden....ben benieuwd naar al het 'nieuwe' moois
Fijne dag

Margot zei

Lang geleden dat we er geweest zijn, maar wat we er gekocht hebben, was fantastisch...zelfs een hele grote deuren pui, met 42 geslepen ruitjes en 3 meter hoog...Toen wisten we nog niet wat we er mee moesten. (Woonde nog in een laag huis), maar inmiddels is het de afscheiding tussen kamer en keuken...
En inderdaad, manlief geeft er het meeste aan uit, we noemen hem ook "tweede Hansje"..haha...
Door je foto's, krijg ik weer de kriebels...ben benieuwd naar de rest...
Zonnige groetjes, Margot

Maison Beldecor zei

Hello Hennie,
you are so right, Tongeren is really great, but it will be difficult to find something cheap
in the next days we will go to Belgien, especially to make some tours with our vintage car, but I hope that I will find a few vintage things... your pictures definitely make joy for
more
Lieve Groetjes
Bine

lia zei

Ik ben pas ook in Tongeren geweest, en het kan zijn dat wij geen goede dag hadden, want ik vond het een beetje tegenvallen. Heb wel wat gekocht natuurlijk. Want je vind altijd wel wat...

Lieve groet Lia

Corine(THUIS) zei

Je hebt de brocantesfeer goed weer kunnen geven met je parasolletjesfoto :)
Ik denk dat het aanbod in Tongeren nogal wisselt, ook wij zijn er één keer geweest en toen was er weinig moois te zien. we gaan het gewoon te zijner tijd nog eens proberen :)
Ben wel benieuwd naar jouw vondsten!
Groeten, Corine(THUIS)

Miss M zei

Oooh, wat een schattige foto met die pluutjes erop. Zeer sfeervol!
Tongeren lijkt me zeker wel wat. Wie weet... ff mijn lief lief aankijken :-)

Liefs, Marjolijn.

Pauline zei

Ik kom graag in Tongeren. Buiten de brocantemarkt ook als stad zeer de moeite waard. Duur, ja soms wel. Ik herinner me nog de eerste keer. Toen durfde ik nog niet af te dingen. Heb toen 50 euro! voor een gehaakt sprei betaald.
Liefs, Pauline

Acquired Objects zei

I need a plane and a bank full of money so I can go shopping at all these wonderful places!

flowers on my table zei

Wonderful pictures, making me wish I could be there! Looking forward to seeing what you found. Have a wonderful weekend, love Linda x

ByIngeborg zei

Hoi Henny,
Ja ik was vorig jaar in Lille voor brocante, leuk om ns mee te maken. Mannen besteden meer aan brocante qua geld dan vrouwen?? I cannot imagine....
Prachtig je tuinhuis: wat is bij jou altijd toch alles echt AF en zo rustig en strak alles. Knap hoor en dat met kids. Chapeau voor JOU ! Grusse

Mirjam zei

Wat een prachtige parasolletjes zijn dat. Helemaal geweldig... De rest is ook prachtig.
Ben wel heel erg benieuwd naar je aankopen hoor,
Ik wens je voor nu een heel fijne dag nog....
Groetjes,
Mirjam

Connys Cottage zei

Wat super leuke dingetjes.

Greet Lefèvre zei

Hier moet ik steevast een naar toe!!
xx
Greet