Room 17

Room 17

24 april 2014

Franse brocantes

                                                                                                            
 
              Foto Pinterest

Franse Brocantes
Het brocanteseizoen is in alle hevigheid losgebarsten, dus de komende maanden ben ik weer regelmatig in Frankrijk te vinden. Heb een nieuwe canvas bolderkar aangeschaft en ben benieuwd of hij me bevalt. Het blijft lastig dat zeulen en sjouwen op een brocantemarkt: Hobbelige straatkeien, hoge stoepranden en de auto die kilometers verderop geparkeerd staat. Heb altijd zere voeten en lamme armen, en ben helemaal gevloerd na een dagje brocante. 
Ook bezig om mijn Frans een beetje op te frissen, heb zes luistercd's in mijn auto en probeer tijdens het rijden flink te oefenen. Moet eerlijk bekennen dat ik liever naar een cd van Norah Jones of Simply Red luister want de Franse taal blijft lastig. Op mijn ( vergeelde) cijferlijst prijkt een 7 voor Frans en ooit deed ik nog een tweejarige cursus maar helaas is er weinig blijven hangen.
Gelukkig hoef je op een brocantemarkt geen ingewikkelde conversaties te voeren,  c'est combien síl vous plaît is de meest prangende vraag die je kunt stellen, en met een spontane Hollandse glimlach kom je natuurlijk een heel eind ;-)
Binnenkort dus weer verse aanvoer in de webwinkel.
Meer lezen over brocantetochten in Frankrijk? 
Klik dan  in de zijbalk op de labels Brocante België en Brocante Frankrijk.

20 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Volgens mij is mijn reactie niet helemaal door gekomen, dus bij deze een tweede poging.

Ik heb er helemaal beelden bij hoe je loopt te sjouwen met al je aankopen. Ik hoop dat de bolderkar een aanwinst is, om je te ontlasten. Zelf spreek ik de Franse taal heel aardig, ik vind het altijd super leuk om een Franse conversatie aan te gaan. Alleen dat tempo van de Fransen moesten ze verbieden, zo snel! En al vraag je iets langzamer te spreken, dat houden ze slechts één zin vol.

Ik wens je heerlijke, zonnige en geslaagde dagen en markten in het mooie Frankrijk toe.

Liefs, Ingrid

Unknown zei

Lijkt me heerlijk om over de brocante markten in Frankrijk te struinen.
Succes, ik hoop dat je mooie spullen tegenkomt.

Groetjes Anita

Unknown zei

Hoi Hennie

Ondanks het gesjouw met spullen, lijkt het me ook wel genieten!!!!!
Succes met je nieuwe bolderkar en hopenlijk kun je er veel in kwijt!!!
Veel plezier en een zonnige groet

Silvia.

Anoniem zei

Slimme zet om zo'n inklapbare bolderkar aan te schaffen. Zeker als je van alles tegenkomt en moet meezeulen. Je wilt toch je handen vrij om dingen aan te raken, te bekijken, voelen (en ondertussen nadenken: neem ik het mee of kijk ik nog even verder...) Dat hoort toch ook bij struinen naar brocante.
Tja, "mon france est une catastrofe" dus dat zegt genoeg.
Maar de verkoop-taal is internationaal, ook al is die soms met handen en voeten, hihi. Als ze willen verkopen, kunnen ze opeens ook Engels...
Succes met je aankopen!
Liefs, Peetje

Des guirlandes zei

Oooh, wauw, wat heb ik daar ook weer zin in zeg. Ik ga maar van beroep veranderen denk. Brocantemarktjes doe ik alleen tijdens vakanties en het jaarlijkse Lille-uitstapje. Frans spreken doe ik ook een beetje. Gaat best goed, vaak ook gewoon een kwestie van durven.
Groeten,
Barry

It's me zei

Geniet van een heerlijk brocante seizoen lieve Hennie....best wel zwaar maar ook leuk toch ??..liefs Ria...x !

detuinkamer zei

Hoi Hennie .....ben ook op zoek naar nieuwe bolderkar liefst inklapbaar ..is die van jou dat ook.(waar heb je hem gekocht).
Misschien zien we elkaar komend weekend ?
liefs karin

It Is The way of life zei

Heerlijk vooruitzicht Hennie op de Brocante markten jij je bolderkar helemaal goed !
Veel succes met de inkopen !
Liefs ida

Mooiz8 zei

Oh ja heerlijk alles afstruinen en ohh wat zijn je voeten moe ik ben namelijk een keer naar Lille geweest 3 dagen lang en zou het zo weer doen, het is ook weer heel gezellig . veel plezier en s6 met je bolderkar.
Groetjes Nicole

Housebythewaterhole zei

Hennie, met veel plezier heb ik in de zijbalk op brocante belgie en brocante frankrijk en brocanteroute geklikt en gelezen... wat kom jij mooie plaatsen tegen ...ik woon dichtbij Frankrijk grens is op 3km dus als een een klein uurtje rijden zitten we al in een mooie streek, dus vide-greniers en marché-aux-puces zijn ons niet onbekend, hebben er al 2 achter de rug, voor wat ik zoek waren ze succesvol....nu zondag hadden we er ook één gepland weet nog niet of het doorgaat...misschien eens een tipje weet niet of je er iets aan hebt maar als je in Frankrijk bent eens kijken of er geen Troc winkel in de buurt is ....kan je op de site vinden hoor waar er zijn, wel niet op zondag geopend, daar kunnen mensen hun spullen binnen brengen en als ze verkocht zijn krijgen ze een percentage van het bedrag! Er staan soms héél mooie spullen tussen hoor ! je weet nooit hé...in Belgie hebben we ook zoiets hier noemt dat Ecoshop...ook soms de moeite !
zo ik wens je alvast een fijn weekend
geniet van het struinen op de marktjes
ik heb in ieder geval van je verhalen genoten!
Liefs Kathy

Housebythewaterhole zei

....lees.....als we DUS een klein uurtje rijden .....:-)

Anoniem zei

Ondanks al het gesjouw wens ik je toch heel veel plezier op je brocante jachten, Hennie. Ik zie je wel een beetje sjouwen met je bolderkar.
Het lijkt me prachtig om zoveel moois te zien.
Doe voorzichtig!

Liefs, Gerry

Jeanette zei

Je enthousiasme spat weer van je blog af. Veel succes met je brocante uitstapjes.

Groet,
Jeanette

Unknown zei

Heerlijk hoor zo naar die brocantemarkten gaan! Maar inderdaad de taal vind ik ook niet makkelijk!
Heel veel plezier alvast!
Nicole

Mirjam zei

Hoi Hennie,
Ik zie nu helemaal voor me hoe je loopt te trekken aan je bolderkar, intussen de franse zinnetjes loopt te oefenen en goed rond loopt te kijken, of je nog wat moois ziet staan of liggen... haha...
Ik ben heel benieuwd naar wat voor moois je allemaal gaat vinden daar...
Ik wens je een heel fijne avond en alvast een heel mooi weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Housebythewaterhole zei

Hennie, met veel plezier hoor, je kan nooit tips teveel hebben...haha.... ik geloof dat er morgen een héél grote is in Amiens (5000exposanten).. ken je de site www.sabradou. com ?? hier kan je op datum of plaatsnaam de marktjes opzoeken...héél handig hoor !!
héél fijn weekend ook voor jouw
liefs kathy

Marjon zei


Hallo Hennie...het lijkt me heerlijk dat rondstruinen maar het mee naar huis slepen, is een ander verhaal....dus de bolderkar is helemaal niet verkeerd. Ik wens je veel succes met je nieuwe aankopen en een heel fijn weekend...liefs Marjon

Janny zei

Dat is inderdaad handig, zo'n kar.
Wij gaan, morgen over een week, een paar dagen naar de Franse Elzas. Ik hoop daar ook leuke marktjes en brocantes tegen te komen. Ik kreeg ook de tips van Kathy, heel fijn inderdaad.
Mijn frans is ook niet perfect, maar ik red me wel. Desnoods met handen en voeten.
Veel succes met je aankopen en veel plezier op je tripjes!
Liefs,
Janny

SOBERenSTIJL zei

Dat lijkt me nou toch eens zo leuk!.... zo`n brocante markt.
Maar ik snap dat je niet wil rond sjouwen met de spullen en is zo`n kar toch een uitvinding:-)
Groetjes, Dorine

Hann¥ zei

Fijn dat je een kar waar je de spullen in kan doen.....
Succes met de inkoop ;-)
Liefs, Hanny