Room 17

Room 17

30 mei 2010


De luiken zijn.................


Grijs. Grappig om jullie reacties te lezen : Grijs, antraciet, blauwgrijs, groen, zwart..............
Het was best lastig om de goede grijstint te vinden, want grijs op de buitengevel ziet er heel anders uit dan op de RAL kleurenwaaier. De eerst tint die ik had uitgezocht bleek te blauwig, de tweede te bruinig, en de derde te groenig. Uiteindelijk heb ik alle kleuren door elkaar heen gemengd en het resultaat is nu een grijze kleur die er telkens weer anders uit ziet. Als het bewolkt is lijken de luiken grijs, schijnt de zon dan schemert er een groenige tint doorheen.
Het is niet wat ik wil, maar ik heb geen zin om opnieuw te beginnen, want het schilderwerk was echt een enorme klus. Vandaag staat er weer een nieuwe klus op het programma: Buxushagen snoeien. Dat moet gebeuren op een bewolkte dag vóór 21 juni , perfecte dag dus vandaag.










15 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Met mijn schutting in het achterhoofd weet ik van het grijze probleem alles af hi hi! Maar dit is mooi hoor Hennie!

Hier regent het nog steeds, ik hoop dat het bij jou wat droger is voor het snoeien van de buxus!

Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

Rozmeen zei

Ik lees dat je zelf niet teverden bent met de kleur maar vind hem prachtig. Mooi sjiek geheel!

Liefs,
Rozmeen

Janny zei

Ik weet dat het heel moeilijk is om de kleur die in je hoofd zit ook gerealiseerd te krijgen op sommige objecten. Maar deze kleur grijs vind ik ook echt mooi. Juist leuk dat het er steeds anders uitziet, toch?
Succes met snoeien!
Liefs,
Janny

Unknown zei

wat knap van je dat je het dan gewoon kunt laten zitten!!*KUCH*.....Heb pas een RAL kleurenwaaier aangeschaft omdat ik mn keukenkastjes wil schilderen maar nu zeg jij dus dat de kleuren niet overeenkomen?????*AAAAAAAAAARGH*.....

Buxus achterom heb ik gisteren voor de buitjes geknipt...bewolkt genoeg?? Nu voor in d etuin nog, maar niet vandaag denk ik.....DENK ik...kan goed dat ik het vanavond alsnog doe hoor.....zoiets komt op als.....;)

Fijne zondag!

Lynda

Mayflower zei

Het ziet er op de foto prachtig uit Hennie. Ik vind het wel mooi een kleur die door zon-schaduw steeds van kleur veranderd. Ik heb Grachtengroen, dat is ook zo'n kleur die veranderd van soms bijna zwart naar groen als de zon schijnt.
Pffff....wat een klus alle buxus knippen, ik ga hier volgende week weer verder mee en ook de beukenhaag moet nodig geknipt. Gisteren scheen hier de zon, maar nu regen, ook wel lekker voor de tuin.
Fijne zondag.
Oja het blad op mijn tuintafel was de Landelijke Wonen van April-Mei.
Lieve groet, Mea

Claudia Leertouwer zei

Leuk toch een beetje variatie. Maar ik begrijp je wel hoor, de juiste kleur is zo belangrijk.

Groeten,
Claudia

lia zei

Heb hier ook bijna de buxus klaar, en dat is een aardig werkje. En nu weer de regen erop.

fijne zondag, lia

Greet Lefèvre zei

Hennie,
Het is prachtig!! En je huis ziet er zooo verzorgd en mooi uit! Leuk om die foto's te laten zien!
Hennie, ooit moet je eens het kasteel van Axel Vervoordt bezoeken! Het loont echt de moeite en ik ben er zeker van dat je er ook heel veel inspiratie zal opdoen!
Lieve groet,
Greet

Jeanette zei

Hi Hennie,

wat een bewondering heb ik voor jouw schilderkunsten. Ik moet nog steeds met mijn kast beginnen maar nog even geen tijd. Ben nu druk bezig met een nieuwe bank want manlief heeft als het goed is onze bank verkocht.

P.S. Met Gijs gaat alles goed!!

Groet,
Jeanette

Anoniem zei

Wat heb je dat toch weer prachtig geverft ,een schilder kan er een puntje aan zuigen !ihhih
Nee echt hoor !
Grijs? ja de ene grijs is de andere niet ,tlijkt op de foto idd meer groen/blauwig maar ja met die verfkleuren van tegenwoordig ,ik heb op het toilet ook grijs maar die is weer heeeel anders dan die op plantenbakken en shutterscherm in de voortuin
Ik heb gisteren alle buxussen al gesnoeid ,kheb de blaren op mn handen staan ,gelukkig is het klaar want het giet en onweert nu behoorlijk hier
Fijn weekend Hennie

Yvonne zei

Het ziet er werkelijk prachtig uit Hennie, zit naar het rooster te kijken in je deur, volgens mij hebben wij dezelfde...
heb net even heerlijk bij zitten lezen en plaatjes zitten kijken, prachtig rustgevend die foto's van jou
groetjes Yvonne

Passione Helena zei

Prachtig hoor?! Echt..helemaal als het een andere kleur aanneemt bij verschillende lichtval!

Het past ontzettend goed bij de steen van het huis...dus euh, weet ik waar ik mijn kleur op kan vragen ;-)

Succes met buxes knippen..een hele klus. Ik ben gelukkig klaar.

Fijne avond,
Lieve groetjes, Helena

Jeanette zei

Hoi Hennie......en toch denk ik als je kleuren van F&B had gebruikt dat je in 1x klaar was geweest. Dan heb je natuurlijk ook met lichtinval te maken daar ontkom je gewoon niet aan maar zelfs met lichtinval blijven die kleuren leven...het zijn authentieke kleuren puur pigmenten.

hoe dan ook ik vind de kleur zo op de fotot`s echt prachtig overkomen het is een mooi geheel zo, echt een hele sjieke entree hoor!

Fijne week, groetjes Jeanette

Unknown zei

Ha Hennie...wat een prachtige foto's op die blog he!!! Helemaal geweldig!!! Ben er ook zo gek op!
Nee heb de lijst nog niet...had het wel verwacht vandaag, maar zal dan morgen wel komen:)

Groetjes
Lynda

@nne zei

Eerste dag van de nieuwe maand ... een perfecte dag voor een nieuwe ontdekking! Heerlijk om bij toeval op je blog te komen. Ik vind dat vergrijsde blauw schitterend! Met lieve groet, @nne