Room 17

Room 17

19 maart 2014

Lente stress

                                                                                                                


Lentestress


Cito grafieken en trendanalyses, een driedaagse mentorencursus, een les in groep 7 en 8 over Google Glass, voorlezen uit het spannende oorlogsboek van Jacques Vriens, en improviseren bij een rekenles omdat het digitale schoolbord niet werkt. Twee ouderavonden bijwonen, een lastige studieopdracht maken, en een kindermusical voorbereiden. Het is weer topdrukte op school. Binnenkort staat er ook nog een intensieve personeelsdag met workshops en lezingen op het programma. Gekozen voor een stadswandeling en een lezing van historica Dorine Hermans die over het koninklijk huis komt vertellen. Ben benieuwd! De mummie tentoonstelling in het Drents Museum laat ik aan me voorbij gaan, want daar wordt een mens natuurlijk niet vrolijk van in de lente. De lente gaat een beetje aan me voorbij trouwens, want behalve de hectiek in mijn onderwijsbaan is er ook nog eens topdrukte in mijn webshop. Bestellingen versturen, de voorraad up to date houden, fotograferen, inkopen doen en bellen met leveranciers.
Kijk nu al uit naar de meivakantie en mijn luie ligstoel!

De foto is van Pinterest, deze prachtige kas zou ik  best in mijn tuin willen hebben!


25 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat mij betreft gaan lente en stress niet samen, maar wanneer je zo'n volle agenda hebt als jij heb ik er wel beelden bij. Tjonge...je moet haast een lijstje naast je hebben liggen om niets te vergeten. Succes en ik hoop dat het je toch af en toe lukt een moment voor jezelf te pakken.

Liefs, Ingrid

Anna Marie zei

Topdrukte inderdaad op scholen. En dan waarschijnlijk ook nog een paas viering?

Probeer te blijven genieten en de stress voor te blijven!
Anna Marie

Jeanette zei

Goed nieuws dat je zo druk bent door o.a. je webshop. De nieuwe lay out doet zijn werk.
En inderdaad pas op voor de stress!!

Groet,
Jeanette

Dineke@esatto zei

Ahhhhh, dat klinkt very busy.....!!
Hopelijk is de stress van korte duur, en komt de luie stoel in mei opt tijd!
Take care!

Lieve groet,
Dineke

Anoniem zei

En wij vroeger maar denken: ik word later juffrouw, ben ik lekker vroeg thuis en heb hele lange vakanties....
Sterkte met de lente-stress (doe eens een yoga-workshop met de kids...hihi, "juffrouw, wakker worden, mogen we nu naar huis?")
Liefs, Peetje

Esther zei

Ik dacht dat ik het druk had, maar jij spant de kroon. Succes met alles enne... geniet straks van je vakantie.
Groetjes, Esther

Mirjam zei

Hoi Hennie,
Dat is niet zo best, zo druk te zijn als jij daar beschrijft... Ik hoop voor je dat je in het weekend een beetje tot rust kunt komen... Een mens kan ook teveel doen natuurlijk. Maar daarin heb je niet zoveel keus, dat snap ik...
Ik wens je een heerlijke uitrust-avond,
Lieve groet,
Mirjam

Mirjam zei

Oh mooi, morgen een dagje vrij... Zet je stoel maar klaar dan, want het wordt morgen 20 graden...
Geniet ervan...
Liefs,
Mirjam

It's me zei

Relax ...lieve Hennie......kalm aan.....geniet van de lente.....anders gaat ie aan je voorbij...zou zonde zijn toch ??..liefs Ria...x !

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik herken het helemaal! Gelukkig heb ik het onderwijs achter me gelaten, ik werd gek van alle overleggen, vergaderingen, ouderavonden, huisbezoeken....en dan nog de OVM invullen en ga zo maar door! En mensen denken dan dat je een makkelijke baan hebt!!
Ik mis alleen mijn kleuters en collega's. Ik hoop dat jij er nog wel voldoening uithaalt anders houd he het niet vol. Dus....ontstress op je vrije dagen en geniet morgen van het mooie weer dan kan je er weer even tegen aan!!

Groet Trijnie

Anoniem zei

Ja, ik weet dat een baan in het onderwijs niet simpel is. Er is veel meer werk dan alleen de schooluren.
Maar probeer toch rustmomenten te vinden, anders hou je het niet vol. Onderwijs is nooit klaar.
Morgen wordt het 20 graden, ik hoop dat je dan de lente ervaart!
En wat ontzettend fijn dat je webshop zo goed loopt!
Hou je haaks, Hennie!

Liefs, Gerry

Juffertje in het Groen zei

Onderwijsstress ... Ik ken het. Bij mij staan er de komende dagen o.a. een personeelsvergadering, vakvergaderingen, proefwerken, toezichten bij proefwerken en een kennismakingsles voor de zesdeklassers van de basisschool op de agenda. Gelukkig hebben we zaterdag personeelsfeest met de fijnste collega's die een mens zich wensen kan. En geloof me, dat is al heel wat. Morgen belooft het stralend lenteweer te worden. Ik ga er van genieten. En jij ook, hé! ;o)

Unknown zei

Jeetje wat een vol werkschema, kan me wel indenken dat je zin hebt in die luie stoel in die zonnige tuin. Ziet er op dat plaatje ook erg uitnodigend en sfeervol uit. Geniet extra van de kleine rustige momenten!!!
Fijne avond groetjes Silvia.

Unknown zei

Druk,Druk,Druk af en toe moet je wel eens stoom afblazen hoor! Hopelijk krijg je vlug wat meer ademruimte, want dat heb je af en toe wel nodig. Voordeel van drukte is dat je geen tijd hebt om veel te piekeren over de verdrietige dingen des levens. Het zal vlug weer weekend zijn. Lieve grtjes Mien

Unknown zei

Je bent op de juiste dag vrij...morgen lijkt het op een beetje Zomer, geniet ervan.

Groetjes,
Inge, my choice

♥Sanne zei

Hoe krijg je het allemaal voor elkaar... dat moet je mij dus echt niet voorschotelen... ik word nu al crazy en kom aan zoveel dingen gewoon niet toe...

succes met alles komende tijd..

liefs sanne

Mijn Stijl zei

Jeetje Hennie...jij hebt het echt druk.
Denk je wel aan jezelf.
Dus af en toe wel even een momentje voor jezelf nemen.
Morgen schijnt de zon...het is lente!
Probeer die luie ligstoel morgen anders even uit.

Liefs,
Anita

lia zei

Fijn dat het goed gaat met je webshop, maar even lekker rustig is soms ook heerlijk.
Maar als de dagen langer worden, kun je vaak wel wat meer hebben.

Liefs lia

Marjon zei


Zo...dat noemt men druk...ik wist helemaal niet dat jij er nog een baan bij had...pfff...en dan ook nog de webwinkel....jij zult je zeker verheugen op de vakanties dus sterkte met alles.....liefs Marjon

Hann¥ zei

Vandaag even rust misschien?
Jee wat een drukte Hennie....sterkte met alles en liefs,

La Maison zei

pfff, alleen door het lezen van alle dingen die je moet doen word ik al moe.
Rustig aan meisje.
Wel fijn dat het druk is in je webwinkel, want dat is de bedoeling toch?

Liefs
Hermine

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een heerlijk vooruitzicht, die luie ligstoel, maar dat mag ook wel na zo'n hectische tijd.

Geniet van het weekend!

Lieve groet,

Loes

Janny zei

Ja, ik kan me voorstellen dat zo'n druk bezet programma stress geeft. Ik hoop voor jou dat het snel voorbij is en jij weer wat meer lucht krijgt in je tijdsbesteding.
Die kas is inderdaad een plaatje, die wil ik ook wel:-)
Liefs,
Janny

Pauline zei

Hou het hoofd koel Hennie tijdens deze drukke periode en verheug je maar tussendoor op die meivakantie én de ligstoel.
Toch zou ik ook in deze drukke tijd elke dag even wat tijd maken voor ontspanning. Veel succes !
Liefs, Pauline

Unknown zei

Ja dat klinkt inderdaad erg druk, wat ik bij jou allemaal lees....ik hoop dat je ook nog genoeg rustige momenten hebt! Fijne (rustige) avond! wenst je, Nicole