Room 17

Room 17

27 mei 2016

Bloggen


Bloggen, bijltje en de spin in het web

Ooit een hype, maar nu toch een beetje op zijn retour: Bloggen.
Al 7 jaar fervent blogger maar af en toe heb ik de neiging om het bijltje er bij neer te gooien. Steeds meer bloggers laten het afweten, de blogberichten worden minder en de reacties worden schaarser. Facebook en Instagram eisen alle aandacht op en dat is jammer want bloggen is dé manier om je passie, inspiratie en talent te delen. Je eigen unieke plek op het world wide web waar je qua creativiteit volledig uit je dak kan gaan! Zoveel boeiender dan Facebook waar je gebonden bent aan het suffe design en de strakke regels van opperbaas Zuckerberg, en zoveel leuker dan het hijgerige Twitter met zijn opdringerige meningen en beperkte woordruimte. Natuurlijk, Facebook ( 9,5 miljoen gebruikers in Nederland) en Twitter ( 3 miljoen) zijn reuze populair en een bericht, hashtag of opgestoken duim staat binnen no time on line.
Ook ik gebruik mijn Facebookpagina voor de Snelle Jelle berichten en ook ik promoot er graag mijn website en B&B. Maar schrijven en creëren doe ik toch het allerliefst via blogger.
Edoch: Bloggen is een beetje passé en Instagram is de nieuwe ster aan het firmament. De mobiele foto app is helaas niet geschikt voor uitgebreide verhalen maar wel voor het uploaden van fraaie foto's en korte ( 60 seconden) filmpjes. De hoogste tijd dus om een account aan te maken. Want tja, je wilt de boot niet missen hé. Mocht het bloggen uit de gratie raken dan zit ik in ieder geval weer even gebeiteld. Nog maar 1 karige Instagramfoto geupload ( druk bezig met inburgeren ) maar het begin is er. Vermoeiend? Welnee! Ik kan de vele digitale verleidingen maar moeilijk weerstaan en vind het heerlijk om een spin(netje) in het web te zijn. Bloggen, Facebooken, Instragrammen, Linkedin,You Tube en ..... ik durf het bijna niet te bekennen, ook nog zin om een e book te schrijven en te lanceren  (bolcom self publishing brave new books ;-))
Bloggen passé? Ach...ik zit er niet mee :-)
Fijn weekend allemaal!

25 opmerkingen:

It's me zei

Nee joh.....bloggen s veel leuker dan de rest,.....hier vind je rust en ontspanning even weg uit de drukke wereld...nee ik blijf hoor....!....heerlijk vind ik het.....liefs fijn weekend van mij x

Roelie Steinmann Photography zei

Bloggen blijft ook nog erg leuk, maar IG is wat makkelijker en sneller ja. Heb je even opgezocht op IG, ongelooflijk hoeveel room 17 accounts er zijn. Maar ik heb je gevonden en ga je daar ook volgen.

Gezellig weekend, Roelie

Coby Breitner zei

Net als bij de anderen die deze week hun verhaaltje schreven over bloggen en wel of niet stoppen, schrijf ik dat ik het erg jammer zou vinden. Ook ik merkte dat sommige steeds minder bloggen dus ga je minder kijken. Heb me wel eens zorgen gemaakt of het wel goed met iemand ging omdat er dan lang geen blog was. Dus na deze week zat ik me te bedenken dat het misschien ook wel een wisselwerking is, hoe meer je blogt hoemeer er weer gelezen zal worden. Want volgens mij geniet iedereen er nog steeds van. Dus kom maar op met die mooie woonblogs. Jullie waren allen toch in 1e instantie mijn inspiratie!!
Liefs en een fijn weekend Coby (IG cbcosycot)

Juffertje in het Groen zei

Welkom op IG! En blijven bloggen, hoor! Als ik een nieuwe blogpost geschreven heb, post ik meestal een foto op IG als teaser en om nieuwe mensen naar mijn blog te leiden. ;o)

Home and Lifestyle zei

Afgelopen weekend ben ik begonnen met een concept post waarin ik dit onderwerp ook ter sprake wilde brengen, maar blijkbaar leeft het niet alleen bij mij. Lia schreef er al over en nu vind ik het ook terug bij jou. Ik zit ook op IG, maar toch ligt mijn hart bij het bloggen. Zoals je zegt, is dat de mooiste combinatie van lay-out, een persoonlijke tekst en tijd voor elkaar. Dus ik ben niet van plan om te stoppen, maar het is wel een wisselwerking. Wanneer ik het idee heb dat er amper iemand meer mijn posten leest, motiveert dat niet om nog te gaan schrijven...tenslotte ben ik daar per post toch wel een à twee uur mee bezig. Ik hoop het komende jaar het een en ander thuis te gaan doen, dus dan komt de inspiratie ook wel weer. Het zou leuk zijn om dat met veel bloggers en volgers te kunnen delen.

Ik ga je zoeken op IG, maar ik hoop toch zo dat we er hier het bijltje niet bij neer gooien!!

Fijn weekend Hennie! Liefs, Ingrid

Unknown zei

Ook ik heb een FB, IG, Twitter, Pintrest en Welke account, maar na een stevige blogdip weer volop aan het bloggen!
Al die andere media is wel mooi maar het komt dan alleen maar neer op plaatjes kijken, persoonlijk wil ik liever lezen over de achtergrond van de plaatjes.
Dus ik hoop dat het bloggen nog lang doorgaat, en dat we nog lang kunnen genieten van elkaars verhalen en foto's in de blogposten!
Groetjes Gea

Unknown zei

Nou lekker dan. Heb ik vorig jaar blogger ontdekt en vele leuke blogs gevonden, lees ik telkens weer dat de blogsters willen stoppen. Het is juist zo leuk om jullie blogs te lezen naast het oppervlakkige facebook (wat ook leuk is hoor)!! Zo jammer dat de een na de ander wil stoppen. Ik kan er echt van genieten, ook al reageer ik maar zelden, ik weet soms echt niet wat ik moet "zeggen", en ik denk velen met mij!

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ger zei

Schaar me voor 100% achter jou woorden wat het bloggen aangaat: dé manier om je passie, inspiratie en talent te delen. Je eigen unieke plek op het world wide web waar je qua creativiteit volledig uit je dak kan gaan!
En om die reden ben ik jaren geleden aan bloggen begonnen en heb geen plannen om te stoppen.
Ben eigenlijk nooit een blogger geweest die haar blogs maakt met de dagelijkse agenda naast de PC om over al mijn bewegingen te schrijven,
Dat de animo bij veel bloggers om te posten en te reageren er een beetje af aan het gaan is merk ik ook heel duidelijk.
Zit er soms over te denken om mijn reactie knop uit te zetten want mijn ervaring achter de schermen is dat mijn volgers toch wel mijn blogs lezen,of het dan uit belangstelling of uit nieuwsgierigheid is laat ik in het midden;-)
Kan me wel heel goed indenken en voorstellen dat de ander zakelijk gezien met de tijd mee moet gaan op en met sociaal media.
Voor mij is bloggen en foto's maken enkel leuk om te doen en ik zeg,zit altijd nog het liefste met familie en vrienden aan tafel of bij mooi weer in mijn tuintje na voldaan te zijn van goede maaltijd samen, om te babbelen over van alles en nog wat.
En dat zijn geen duizenden zogenaamde vrienden net als op sociaal media, gelukkig niet want dat zou ik en mijn kleine keukentje niet aankunnen.
Over boek gesproken....
heb net met de post boekje Wat & Hoe Drenthe ontvangen wat ik paar dagen geleden bestelde bij boekwinkeltjes.nl en ga me in weekeind beetje inlezen,oh......ik heb er zin in :-)) om er weer even tussenuit te gaan na jaar in lappenmandje.

Fijn weekeind en liefs,Ger

Adeux zei

Hoi Hennie,

Ik geniet ook nog steeds van jouw blogs en die van Lia. Heb ik haar ook gezegd. Ik kijk wel op printerest maar nog niet op Instragram. Als het echt gedaan is met bloggen, ga ik wel over op Instragram. Blijf echter de verhalen met foto's nog steeds het leukst vinden. Hartelijke groet, Annemarie

Des guirlandes zei

Wie wil bloggen, blogt en wie niet wil bloggen, blogt niet.
Ik blog inderdaad ook minder dan in het begin maar niet omdat facebook of instagram ervoor in de plaats gekomen is. Ik denk dat het nieuwtje er gewoon een beetje af is. Op een gegeven moment ben je gewoon 'uitgeblogt' en komt er wat nieuws op je pad.
Maar ik ga nog even door, jij ook?
groetjes,
Barry

Unknown zei

Het is inderdaad minder met bloggen, en toch heb ik een nieuwe start gemaakt...het is eigenlijk best leuk hoor bloggen.
Ik denk dat iedereen weer zin in bloggen krijgt, zodra we weer naar binnen gaan in het Najaar.
Nog bedankt voor je reactie op mijn blog.
Fijne avond nog.

Groetjes,
Inge

lia zei

Misschien schudden wij ze nu allemaal wel wakker Henny.
Ik blijf gewoon doorgaan, al is het niet meer zo vaak als in de beginjaren.
Mijn foto's komen op het blog beter uit. En als ik een post klaar heb meld ik dat op fb en IG, en daar komen dan ook weer reacties.
Bovendien zie ik aan de statistieken dat het nog heel veel gelezen word.
Ik ga je zoeken op IG.

Fijn weekend.

Juicybear zei

Ik vind bloggen lezen veel leuker dan al die andere dingen die zo onpersoonlijk overkomen en het is inderdaad jammer dat er minder wordt geblogd maar ik blijf lezen ook die van jou en genieten van je leuke verhalen en mooie foto's hopelijk blijf je doorgaan.
Groetjes Anneke

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Facebooken, Instragrammen, Linkedin en wat er nog meer is, het is allemaal snel en onpersoonlijk. Kan begrijpen dat je voor je B&B daar gebruik van maakt, ik denk zelfs dat je niet anders kan in deze tijd.
Bloggen vind ik leuk, je neemt de tijd voor een nieuwe post en soms een persoonlijk stukje erbij.
In ieder geval fijn te horen dat je blijft bloggen, mag je stukjes graag lezen.

Fijne zondag en lieve groet,

Loes

Sis1 zei

Ik ben niet zo van het berichten achter laten. Maar nu wel. Ik ben heel blij dat je blijft bloggen. Ik geniet erg van je verhalen en je prachtige foto's.
Ik blijf je lezen.

van alles wat in huis en tuin. zei

Fijn dat je toch blijft bloggen! Ik ben ook op FB en IG te vinden en dat heeft ook z'n leuke kanten maar bloggen blijf ik toch het leukste vinden ook al heb ik ook niet zoveel meer te melden...
Ik beschouw het nu maar als een soort dagboek...ik lees mijn eigen verhalen nog wel eens terug om te zien wat ik bv 2 jaar geleden deed om deze tijd, dat is ook leuk.
Maar de reacties maken het natuurlijk wel een stuk leuker, dat geef ik toe.
Ik ga je zoeken op IG en hoop je hier ook snel weer te zien.

groetjes Trijnie

Anneke zei

Ja het is jammer dat de animo om te bloggen wat aan het afnemen is. En dat is jammer wat ik geniet van de verhalen het meeleven en de prachtige foto's van iedereen. Wat ik wel ervaar, en dat vind ik jammer dat er bloggers zijn die wel posten maar nooit reageren op andere posten. Maar ik hoop echt dat je wel door gaat met bloggen want ik geniet altijd van je posten.
Een fijne week, liefs Anneke

Anoniem zei

Ik zag het bijltje en schrok even...pfff, maar gelukkig je blijft bloggen. Alleen verbreed je je horizon, haha. Deed ik ook en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Maar ik zou ook niet zonder bloggen kunnen, ik als 'kletskous' in mijn posten en reacties. Dat merk ik wel eens als ik een tekst typ bij IG, 'oeps, die moet ik wel even inkorten'. Bij bloggen kan ik naar hartenlust foto's plaatsen (sorry voor sommigen, vooral bij mijn vakantieposten merk ik dat) en me uitleven in de teksten. Hier kan ik mijn hart kwijt, mijn gevoel inleggen. Maar ja, zonder lezers (en reacties) is het toch een stuk minder leuk, zeker omdat er toch veel tijd in gaat zitten. Bij IG is het toch meer 'zappen'. Ook leuk, snel even tussendoor en je ziet heel veel stijlen langskomen (die mij op dit moment nét wat meer aanspreken). Natuurlijk ga ik je ook bij IG volgen, want sommige bloggers spreken me niet alleen aan door hun woonstijl, maar ook (juist) door hun verhalen erachter...Tot blogs, IG of waar dan ook (alleen niet op FB want dat heb ik niet ;-))!!
Liefs, Peetje

Inge R. zei

bij mij ook een beetje de klad erin......wel balen eigenlijk, t is juist zo leuk!hoop toch dat we nog ff volhouden! grtjes, IngeR

Unknown zei

Ja hallo... ben ik net met bloggen begonnen (ben nu eenmaal een laatbloeier) en dan wil iedereen gaan stoppen. Niet doen hoor! Ik ben inmiddels ook op IG te vinden maar, zoals ik ook al eerder aangaf: véél minder persoonlijk dan bloggen. Het valt niet mee om steeds een nieuwe post te schrijven maar toch houd ik nog even vol :-) Fijn dat de meesten er zo over denken!
groetjes van Marry

Margo van Schaick zei

Fijn dat je nog steeds zin hebt in het bloggen. Ik lees je verhalen graag en geniet van de mooie sfeerfoto's. Je bezit echt schrijverstalent.
Gr, Margo

Mickey Vos zei

Nee, bloggen is nog lang niet passé. Je kunt er inderdaad alles op kwijt, de mooiste verhalen lezen, delen en vertellen en met foto's het geheel compleet maken. En het leukste zijn ook wel de reacties!
groetjes Mickey

Bij Sandra Thuis zei

Nee joh, Bloggen is niet passe.....! Als we het er maar steeds in negatieve zin over hebben,dan wordt het vanzelf waar...dus positief blijven , en doorgaan! Ik vind Bloggen nog steeds iets persoonlijker , en je kunt echt je verhaal kwijt. Ik zit ook op Instagram sinds een paar weken, en is best heel leuk, je post wat meer foto's tussendoor, maar het is wel vluchtiger, een "like " is zo gezet!
Ik ga je zoeken op IG !
Groetjes,
Sandra (sandrakhome)

Jeanette zei

Hi Hennie,

voor mij is zelf blogposten maken wel voorbij. Ik heb mijn interieur nu zoals ik dat wilde (mede dankzij jou inerieuradvies). Na het overlijden van mijn vader ging de zin er echt wel een beetje af en opstarten is dan best wel moeilijk. Ik heb het geprobeerd maar ik had te weinig inspiratie en om nou over iedere kleine aankoop een groots verhaal te doen, dat werkt niet. Maar ik ben nog wel in bloggersland om te lezen en af en toe te reageren. Ook ik zie dat de hoeveelheid dames die 6 jaar geleden begonnen enorm is afgenomen, af ent oe zie je ze terugkomen op fb of op Instagram. Dat is de tijd waarin we leven. Ik geniet nog altijd van jouw foto's en blogposten, dus ik zou zeggen ga zo door.
Veel plezier in Frankrijk.

Groet,
Jeanette